استاندار تهران: مدیران مکلف به مبارزه با فساد هستند

استاندار تهران با بیان اینکه "مدیری که به دنبال رفع نیازهای مردم باشد در تراز جمهوری اسلامی است"، گفت مدیران مکلف به مبارزه با فساد هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، علیرضا فخاری در نشست تخصصی مشترک مدیران استان و حراست دستگاه های اجرایی با تقدیر از حضور پرشکوه در مراسم ۲۲ بهمن اظهار داشت: مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر با رهبر معظم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بیعت کرده و بر ادامه راه شهدا تاکید کردند.

وی افزود: ما در معرض نگاه و کنترل خداوند هستیم، خداوند از رگ گردن به ما نزدیک تر است؛ چه حراست و ارزیابی باشد چه نباشد، خداوند است که ما را کنترل می کند. او بزرگ ترین ارزیابی کننده انسان ها است.

استاندار تهران عنوان کرد: اگر لزوم تمرکز مدیران بر خیر و سبقت گرفتن در این راه صورت نپذیرد، ماهیت انسانی انسان از بین می رود، مدیری که از حکم خدا تبعیت نکند، تلاشی در جهت خیر ندارد. تاکید خدا هم بر خدمت و خیررسانی است. شأنیت مسئول به خدمت رسانی با شفافیت، اثربخشی و بی‌منت است.

فخاری سپس گفت: کار باید برای رضای خدا باشد نه برای جاه طلبی، پست طلبی و قدرت، شهرت و ثروت طلبی‌، چراکه این ها مذموم است. مدیران مکلف اند در خط مقدم مبارزه با فساد باشند.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد مدیران تهذیب نفس را از خود شروع کرده اند، مبارزه با فساد ابتدا به تهذیب نفس و خودسازی و رعایت حدود خدا نیاز دارد. کسی که به خود تذکر ندهد، نمی تواند به دیگران هم تذکر دهد، با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد. هرچه مسئولیت بالاتر، سنگین تر و مهم‌تر باشد، مبارزه با نفس هم سخت‌تر می شود.

استاندار تهران عنوان کرد: مدیری که به دنبال رفع نیازهای مردم برود در تراز جمهوری اسلامی است، نه مدیری که پشت میز بنشیند تا مردم به او رجوع کنند، این مدیر باید به خط بزند تا دیگران پشت سر او بروند.

فخاری تاکید کرد: مدیران باید اشاعه دهنده ترک محرمات و تقویت کننده امر به معروف و نهی از منکر باشند. مدیران نباید بگذارند حجاب مورد بی توجهی قرار گیرد، همه مدیران مکلف هستند در این زمینه امر به معروف کرده و محیط های اداری را پاک کنند و به سست شدن ارزش های دینی فرصت ندهند.

وی همچنین تصریح کرد: اشراف کاری باید بین مدیران و حراست ها به عنوان یک اصل مدنظر باشد، دنبال امنیتی، پلیسی کردن و مچ گیری بدون مورد و پرونده سازی در فضای کاری نیستیم. اشراف برای توجه به عملکردها است.

استاندار تهران اظهار داشت: شایسته‌سالاری و شایسته گزینی اصل دیگری بین مدیران و حراست ها است، حراست بر شایسته گزینی و جلوگیری از انتخاب سلیقه ای، حزبی، جریانی باید نظارت داشته باشند. تعادل بخشی بین حقوق دستگاه و مستخدم بخش دیگری از اصول مشترک حراست و مدیران است. بیت‌المال امانت است و تعادل بخشی در حفظ بیت المال باید مورد تاکید باشد..

فخاری افزود: مدیران و حراست در ارزیابی ها، باید تحلیل و تصمیم درست داشته باشند، زود قضاوت نکنیم و آبروی افراد را آبروی خود بدانیم، همچنین حفظ سلامت نفس و احیای مستحبات یومیه نیز باید مورد تاکید باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha