نقش کیفیت فرآورده های خونی در نظام های سلامت اثبات شده است

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه نقش کیفیت فرآورده های خونی به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای علمی روزآمد در طب نوین انتقال خون و در راستای بهبود نتایج درمانی بیماران نیازمند به دریافت خون و فرآورده های سلولی آن در نظام های پیشرفته سلامت در دنیا، اثبات شده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر حسینعلی شهریاری، در نخستین اجلاس مدیران انتقال خون کشورهای عضو گروه 5 و بیست و پنجمین نشست کارشناسان ارشد کشورهای عضو گروه 5 در حوزه سلامت در هتل استقلال تهران، اظهار کرد: بهره گیری از فناوری های نوین در ارتقای کیفی فرآورده های خون که بتواند از بار واکنش های ناخواسته ناشی از تزریق خون و محصولات خون بکاهد، دچار تحولی بنیادین شده است.


وی افزود: خوشبختانه شواهد علمی زیادی در عرصه های ملی و بین المللی، وجود دارد که نشانگر موفقیت های بی شمار سازمان انتقال خون ایران به ویژه در دستیابی به شاخص های تضمین کیفیت محصولات خون مورد نیاز بیماران است.


وی ادامه داد: زیرساخت های موجود در کشورمان، حاکی از ظرفیت های بالقوه برای ارتقای بیشتر فناوری های نوین و بهبود کیفیت بیش از پیش محصولات تولیدی از فرآورده های خون است که امیدواریم با حمایت سازمان های بین المللی متولی سلامت به ویژه سازمان جهانی بهداشت به موفقیت های بیشتر دست یابیم.


رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حمایت همه جانبه این کمیسیون از سازمان انتقال خون ایران خبر داد و گفت: این نشست تخصصی که پس از مدت ها و به همت دبیرخانه گروه 5 مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، فرصتی مغتنم خواهد بود تا کشورهای عضو گروه 5 بتوانند راه های تبادل دانش و تجارب خود را در تمامی عرصه های سلامت به اشتراک گذاشته و امیدواریم به زودی شاهد نشست های تخصصی دیگر نیز باشیم.


دکتر شهریاری در پایان یادآور شد: جای خرسندی است که نخستین اجلاس تخصصی گروه5(G5) با موضوع طب انتقال خون تشکیل شده و شاهد حضور مقامات عالی رتبه از وزارت بهداشت کشورهای عضو این گروه هستیم که نشان از اهمیت موضوع بسیار مهم تضمین کیفیت و فرآیند تامین و مدیریت ذخایر خون و محصولات خون مورد نیاز بیماران دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha