ایران در زمینه انتقال خون در حوادث و بلایا تجارب ارزشمندی دارد

دستیار ویژه وزیر بهداشت و مدیرکل همکاری های بین الملل گفت: انتقال خون و اهمیتی که در حوادث و بلایای طبیعی و دیگر مشکلات، دارد بسیار حائز اهمیت بوده و جمهوری اسلامی ایران در این رابطه دارای تجارب بسیار ارزشمندی است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر محمدحسین نیکنام، در نخستین اجلاس مدیران انتقال خون کشورهای عضو گروه 5 و بیست و پنجمین نشست کارشناسان ارشد کشورهای عضو گروه 5 در حوزه سلامت، با بیان اینکه این نشست با همکاری کشورهای گروه 5 شامل افغانستان، پاکستان، عراق، ایران و سازمان جهانی بهداشت، برگزار شده است، هدف از این همکاری ها را ریشه کنی بیماری های واگیردار خصوصا در نقاط مرزی و اشتراک جدیدترین دستاوردها در حوزه بهداشت و درمان، عنوان کرد.


وی افزود: در نشست مدیران انتقال خون کشورهای عضو گروه 5، مقامات و مسئولان انتقال خون چهار کشور و صاحبنظران انتقال خون در سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران گرد هم آمده اند تا در مورد انتقال خون، تکنولوژی ‌های جدید و مشکلاتی که در عرصه انتقال خون در کشورها وجود دارد به بحث و گفتگو بپردازند و از تبادل تجربیات یکدیگر بهره مند شده و در صورت امکان همکاری‌ های مشترک را شکل دهند.


دکتر نیکنام با بیان اینکه انتقال خون از مباحث مهم دنیا است، تصریح کرد: همکاری سازمان انتقال خون کشورهای گروه پنج که همسایه بوده و اشتراکات مرزی طولانی نیز دارند، بسیار حائز اهمیت بوده و می ‌تواند راهگشا باشد.


دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین ‌الملل وزارت بهداشت یادآور شد: انتقال خون و اهمیتی که در حوادث و بلایای طبیعی و دیگر مشکلات، دارد بسیار حائز اهمیت بوده و جمهوری اسلامی ایران در این رابطه دارای تجارب بسیار ارزشمندی است.


وی در ادامه تاکید کرد: سازمان انتقال خون جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه‌ ها دارای رتبه بالا نسبت به دیگر کشورهای منطقه و دنیا است، بنابراین کشورهای دنیا از انتقال تجارب در این زمینه استقبال می ‌کنند.


دکتر نیکنام گفت: در حاشیه این اجلاس نمایشگاهی از محصولات تهیه شده در ارتباط با خون و کیسه‌ های خون و دیگر محصولات برپا می‌ شود و نمایندگان این کشورها می ‌توانند در این نمایشگاه نمونه ‌ها را مشاهده و در صورت نیاز برای تهیه آن اقدام کنند.


مدیرکل همکاری‌های بین ‌الملل وزارت بهداشت همچنین از حضور کشور تاجیکستان در این اجلاس به عنوان عضو ناظر خبر داد و تاکید کرد: جای خرسندی است که کشور دوست و برادر تاجیکستان نیز در این نشست حضور دارد، چرا که تاجیکستان کشور همزبان ما بوده و همکاری مشترک با این کشور به خصوص در حوزه سلامت همواره در اولویت جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و فرصت خوبی است که آنان نیز از تجربیات جمهوری اسلامی ایران مطلع باشند و ما نیز از تجربیات این کشورها بهره مند شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha