افزایش 1.6 درصدی خدمات درمانی و جراحی ها پس از مهار کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزایش بهره وری در هر دو بخش دولتی و خصوصی نظام سلامت را از راهبردها و سیاست های وزارت بهداشت اعلام کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر بهرام عین اللهی در دیدار روسای بیمارستان های بخش خصوصی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: ۱۸ درصد کل بیمارستان های کشور خصوصی و ۸۲ درصد دولتی است؛ این آمار نشان دهنده سهم بخش خصوصی در حوزه سلامت است و آنچه از ابتدای دولت سیزدهم بر آن اصرار ورزیده ایم، حذف هر گونه رانت در صدور مجوزها و رعایت کامل قانون در این امر است.

وزیر بهداشت افزود: با مصوباتی که در کمیسیون ماده 20 به تصویب رسید، غیرپزشکان هم می توانند بیمارستان خصوصی تاسیس کنند. در این مصوبات همچنین مشارکت بخش دولتی و خصوصی و حمایت بخش دولتی از خصوصی پیش بینی شده است.

ضرورت منطقی بودن تعرفه ها

دکتر عین اللهی در پاسخ به درخواست متولیان بخش خصوصی برای اصلاح تعرفه ها، بیان داشت: ریاست شورای عالی بیمه سلامت با وزیر بهداشت است ولی برای مصوبات رای گیری می شود و نماینده بخش خصوصی نیز می تواند در این جلسات حاضر شود.

وی افزود: خروجی تعرفه ها شورای عالی بیمه است ولی در عین حال تعرفه ها باید به تصویب سازمان برنامه و بودجه و دولت برسد و ما سعی کردیم تعرفه سال 1402 منطقی باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: وزارت بهداشت موظف است هزینه های درمانی مردم را تحت پشتیبانی بیمه ها کم کند تا روند خودپرداختی مردم که بیشتر ناشی از عدم حمایت بیمه هاست، اصلاح شود.

دکتر عین اللهی گفت: امروزه حدود هزار بیمارستان و ۱۵۰ هزار تخت و ۶۰۰ هزار پرسنل داریم و بودجه ما نیز ۳۰۰ همت است ولی بهره وری در هر دو بخش خصوصی و دولتی نیاز به تقویت دارد چرا که ارتقای این بخش موجب تقویت سلامت مردم و کاهش هزینه آنها می شود.

وی یادآور شد: در بیمه ها یک جزء فنی و یک جزء حرفه ای داریم و باید ترتیبی اتخاذ شود تا هزینه تهیه و نگهداری تجهیزات پزشکی که برای بخش خصوصی نیز سنگین است، در جزء فنی دیده شود. معاونت درمان وزارت بهداشت در حال بازنگری کتاب تعرفه هاست.

وزیر بهداشت افزود: تلاش کردیم درباره دارو و مواد اولیه، تعرفه گمرک را از ۹ درصد به صفر برسانیم.

دکتر عین اللهی افزود: در طرح دارویار با نسخه های الکترونیک، اختلاف بین ارز ترجیحی و نیمایی را دولت از طریق بیمه ها به بیمار می پردازد تا زمینه های قاچاق دارو و اتلاف و خروج منابع از کشور از بین برود.

وی ادامه داد: با اجرای دارویار، قیمت داروها واقعی شد و قاچاق کاهش یافت و تا به امروز ۱.۳ میلیارد دلار صرف کرده ایم که نشان از صرفه جویی 2.4 میلیارد دلاری برای کشور دارد. اکنون اختلاف ارز نیمایی و ترجیحی را بیمه ها و داروخانه ها تحت عنوان یارانه سلامت به مردم می پردازند.

افزایش خدمات درمانی بعد از مهار کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش 1.6 درصدی خدمات درمانی و جراحی ها پس از مهار کرونا خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha