کولیوند: هماهنگی مناسبی میان تیم عملیات امدادی اعزامی ایران با مسئولان ترکیه وجود دارد

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: تیم امدادی اعزامی ایران به ترکیه تا زمان اعلام نیاز مقامات امدادی این کشور خدمات ارائه خواهند کرد و هماهنگی مناسبی هم در این راستا با مقامات ترکیه وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ پیرحسین کولیوند که برای بازدید از مناطق زلزله‌زده، عازم ترکیه شده است، به تشریح روند امدادرسانی هلال‌احمر ایران در این مناطق پرداخت و افزود: پس از اطلاع از وقوع زلزله در ترکیه برای امدادرسانی اعلام آمادگی کردیم‌ و درپی درخواست کمک از سوی این کشور تیم‌های آماده درمانی و امدادی هلال احمر را به شهرهای زلزله‌زده اعزام کردیم.

کولیوند با بیان اینکه این مناطق به صورت کامل تخلیه شده است، افزود: فقط پنج تا ۱۰ درصد زلزله زدگان در اردوگاه‌های اضطراری، اسکان یافته‌اند.

هماهنگی مناسبی میان تیم عملیات امدادی اعزامی ایران با مسئولان ترکیه وجود دارد

وی‌ ادامه داد: با توجه به تجربه‌ای که در جمعیت هلال‌احمر وجود دارد، امیدوارم بتوانیم به صورت نظام‌مند در این مسیر قدم‌های مثبتی در راستای تسکین آلام زلزله زدگان برداریم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر، با اشاره به این که ۲ هزار و ۴۷۰ دستگاه چادر امدادی به زلزله زدگان (۹۷۰ چادر به ترکیه و ۱۵۰۰ چادر به سوریه) ارسال شده است، گفت: ۱۴ هزار و ۹۰ تخته پتو، 5 هزار و ۱۴۷تخته موکت، ۲۵۰ بسته غذایی ۱۰ روزه، ۷۰ دست ظروف و ۱۰ هزار و ۱۵۵ کیلوگرم نایلون به ترکیه و سوریه ارسال شده است.

وی ادامه داد: پنج قلاده سگ زنده‌یاب، ۱۸ دستگاه زنده‌یاب، ۱۴ دستگاه سیستم برش بتن و فولاد، ۶ دستگاه خودروی نجات و هفت دستگاه خودروی امدادی نیز برای ارائه خدمات بهتر به مناطق زلزله‌زده ارسال شدند.

راه‌اندازی مرکز هدایت عملیات جمعیت هلال‌احمر در فرمانداری شهر آدی یامان، برپایی اولین اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت ۲۰۰ دستگاه چادر در منطقه آدیامان ترکیه، ارسال سومین محموله اقلام امدادی و کمک‌های بشردوستانه به وزن ۵۵ تن و راه اندازی اردوگاه اسکان اضطراری در شهر حلب سوریه به ظرفیت ۴۰۰ نفر و توزیع غذای گرم بین آسیب‌دیدگان از اقدامات مهم دیگری است که در ۶ روز گذشته توسط جمعیت هلال‌احمر کشورمان انجام شد.

براساس آماری که جمعیت هلال احمر منتشر کرد، تاکنون جست‌وجوی ۹۸ دستگاه آپارتمان تخریب شده، یافتن و کمک به خارج کردن ۶۱ نفر از افراد فوتی و کمک به خروج ۱۱ زلزله‌زده از زیر آوار از اقداماتی است که امدادگران جمعیت‌ هلال‌احمر کشورمان در مناطق زلزله‌زده کشورهای همسایه انجام داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha