آغاز مسابقات بین المللی قرآن کریم از ۳۰ بهمن ماه

مسئول ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه، ایام برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم را ۳۰ بهمن و یکم و دوم اسفند اعلام کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،دکتر مهدی عیوض زاده مسئول ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه اظهارکرد: سازمان اوقاف در نظر دارد همانند سالهای گذشته افتتاحیه سی و نهمین دوره از مسابقات بین المللی قران کریم را همزمان با بعثت پیامبر گرامی اسلام در تاریخ ۲۹ بهمن ماه در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار کند.

وی افزود: شرکت کنندگان از صد کشور دنیا در مرحله غربالگری ثبت نام کردند که فایل شرکت کنندگان از ۸۰ کشور مورد تأیید قرار گرفت و در نهایت ۵۲ شرکت کننده از ۳۳ کشور توانستند به مرحله نهایی راه پیدا کنند.

عیوض زاده عنوان کرد: مراسم افتتاحیه این مسابقه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی ساعت ۱۶ تا ۱۸ عصر برگزار خواهد شد.

مسئول ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه، ایام برگزاری این مسابقات را ۳۰ بهمن ماه و یکم و دوم اسفند ماه اعلام کرد و گفت: ساعت برگزاری مسابقات خواهران از ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و زمان برگزاری مسابقات برادران هم از ساعت ۱۵: ۳۰ دقیقه تا ۲۱ شب است.

وی افزود: اختتامیه این مسابقات چهارشنبه سوم اسفند ماه با حضور رئیس جمهور از ساعت ۱۸: ۳۰ تا ۲۰: ۳۰ برگزار خواهد شد.

عیوض زاده با بیان اینکه شعار مسابقات امسال نیز همچون سالهای گذشته «کتاب یک امت» به عنوان یک گفتمان بین المللی است گفت: هدف از برگزاری این مسابقات ترویج فرهنگ غنی قرآن در جامعه، ایجاد وحدت بین ملت‌ها از طریق قرآن کریم و معرفی کشور ایران به عنوان کشوری است که تمام ارکان آن به قرآن اهمیت می‌دهند.

مسئول ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه از اجرای برنامه‌های جانبی در کنار برگزاری این مسابقات برای افراد حاضر در این محفل نورانی سخن گفت و افزود: ما روزانه سه قرائت از قاریان شاخص را داریم و یک گروه تواشیح نیز هر روز برنامه اجرا می‌کنند.

وی یادآور شد: ۳۲ داور، این مرحله از مسابقات بین المللی قرآن کریم را داوری خواهند کرد که ۲۲ داور ایرانی و ۱۰ داور هم از ۸ کشور بحرین، کویت، لبنان، عراق، تاجیکستان، افغانستان، اردن و سوریه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha