عرضه مکفی مرغ در ایام عید/ قیمت از ۶۳ هزار تومان بیشتر نمی‌شود

دبیر زنجیره های تولید مرغ کشور اظهارکرد: حدود قیمت مرغ با توجه به ابزارهای تنظیم بازار و مقدار عرضه از حدود ۶۳ هزار تومان، که قیمت مصوب است، فراتر نخواهد رفت و اطراف همان قیمت خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،دکتر رضا مبصری دبیر زنجیره‌های تولید مرغ کشور با اشاره به تکاپوی تولیدکنندگان برای تولید مرغ به مناسبت ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تولیدکنندگان مرغ مطابق معمول، خودشان را برای بازار ایام عید آماده می‌کنند و معمولاً این آمادگی در صنعت مرغ با افزایش جوجه ریزی قابل مشاهده است.

وی از جوجه ریزی بیش از ۱۱۳ میلیون قطعه طی یک ماه گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای بهمن ماه تا به امروز ۹۳ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده و نوید بخش عرضه مکفی مرغ در ایام عید خواهد بود.

دبیر زنجیره‌های تولید مرغ کشور با بیان اینکه معمولاً تقاضا در ایام عید نوروز افزایش پیدا می‌کند گفت: تولیدکنندگان که در یک بازار کاملاً رقابتی نسبت به عرضه تولیدات خود اقدام می‌کنند الان میزان تولیدات خود را بر اساس پیش بینی‌ها از تقاضا، تنظیم کردند.

مبصری خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان صنف طیور به ویژه در پنج ماه گذشته زیان کردند و امیدوارند که در شب عید بتوانند زیان‌های خود را جبران کنند و البته این موضوع با همراهی مصرف کنندگان محقق خواهد شد.

وی ایجاد یک تعادل بین قیمت مصوب پیشنهادی و قیمت بازار را پیش بینی کرد و گفت: اگرچه ما زیان گسترده مرغداران در ماه‌های گذشته را نخواهیم داشت اما امکان جبران کامل این زیان‌ها نیز وجود ندارد.

دبیر زنجیره‌های تولید مرغ کشور عنوان کرد: حدود قیمت مرغ با توجه به ابزارهای تنظیم بازار و مقدار عرضه از حدود ۶۳ هزار تومان، که قیمت مصوب است، فراتر نخواهد رفت و اطراف همان خواهد بود.

مبصری با بیان اینکه معمولاً تولیدِ بیشتر، هزینه‌های ثابت واحدهای تولیدی را کاهش می‌دهد و قیمت‌ها را هم رقابت پذیرتر می‌کند گفت: متأسفانه قیمت تمام شده تولید مرغ طی شش ماه گذشته بالاتر از قیمت فروش بوده و مفهوم آن زیان کلی است یعنی هر چقدر بیشتر تولید شود زیان هم بیشتر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha