لزوم حمایت سازمان بهداشت جهانی از ایران برای ارائه خدمات سلامت محور به اتباع خارجی

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سازمان بهداشت جهانی حمایت‌های لازم را برای پوشش خدمات بهداشتی و درمانی به اتباع خارجی که قانونی و غیر قانونی به ایران سفر می کنند، داشته باشد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر سعید کریمی در نشست مشترک دکتر احمد المنظری، مدیرکل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت با معاونان بهداشت، درمان و آموزش و مدیران سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت به ارائه گزارشی از خدمات درمانی به مردم پرداخت و اظهار داشت: در ایران ۱۵۰ هزار تخت بیمارستان در هزار و ۶۰ بیمارستان دایر است که ۵۰ درصد خدمات به صورت خصوصی و ۵۰ درصد خدمات به صورت دولتی ارائه می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ۷۰ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی ما مشغول ارائه خدمات به مردم ایران هستند.

دکتر کریمی با بیان اینکه ۹۶ درصد مردم ایران تحت پوشش بیمه خدمات درمانی هستند، گفت: مردم ایران در سه بیمه پایه یعنی بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی و بیمه نیروهای مسلح خدمات دریافت می‌کنند.

وی به ساختار و مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به عنوان یک مجمع بین بخشی در ایران اشاره و تصریح کرد: رئیس این شورا رئیس جمهور است و مسائل مهم سلامتی و تغذیه‌ای در این شورا بحث و شاهد مشارکت بین بخشی برای حل این مشکلات هستیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه افراد آسیب پذیر و جمعیت روستایی توسط یارانه هایی که پرداخت می شود، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، افزود: حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اتباع قانونی و حدود ۶ میلیون اتباع غیر قانونی در ایران حضور دارند که لازم است سازمان بهداشت جهانی حمایت هایی را برای پوشش خدمات بهداشتی و درمانی به این افراد، داشته باشد.

گفتنی است، اولین اجلاس مدیران انتقال خون کشورهای عضو گروه پنج (G5) در تهران از روز سه شنبه ۲۵ بهمن‌ماه به مدت ۲ روز در تهران و با حضور نمایندگان سازمان‌های انتقال خون کشورهای افغانستان، ایران، عراق، پاکستان، تاجیکستان و سازمان بهداشت جهانی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha