عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد: فرهنگ جهاد و شهادت را باید زنده نگه داشت

مراسم چهل ویکمین سالگرد شهید حمزه مژده باسخنرانی دکتر علوی عضو مجلس خبرگان رهبری در زادگاهش لامرد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مراسم چهل ویکمین سالگرد شهید والامقام شهید حمزه مژده با سخنرانی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، همرزمان شهید و دوست داران جهاد و شهادت و حضور گسترده مردم شهیدپرور در حسینیه حضرت زهرا (س) محله چاهنوعلیا لامرد برگزار شد.

در این آئین، دکتر سید محمود علوی عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام موسی کاظم(ع) و گرامیداشت یاد وخاطره شهید والامقام شهید حمزه مژده اظهار کرد: باید راه شهیدان را ادامه دهیم و پیروزی جمهوری اسلامی ایران در مقابل استکبار به دلیل توکل مردم به خداوند سبحان و عشق به شهید و شهادت است.

وی گفت: درآن زمان شهید مژده خیلی ها را تحت تاثیر خود قرار داد و کسانی که انگیزه رفتن به جبهه را نداشتند، تشویق رفتن به جبهه را پیدا کردند. او افزود: نفس کشیدن ما در ایران اسلامی به برکت خون شهیدان است و باید قدردان خون پاک شهیدان بود.

دکتر علوی افزود: افرادی که دنباله رو ائمه اطهار بودند خطرات را با جان و دل پذیرا بودند و آمادگی کامل برای شهادت در راه اهلبیت(ع) را با تمام وجود قبول کرده بودند.

وی افزود: در زمان بنی امیه و بنی عباس شیعه، روز به روز محکم تر و قوی تر شد و تاکتیک را عوض کردند و امام رضا(ع) را به عنوان ولیعهدی انتخاب کردند. وی، به زمانه قبول قعطنامه اشاره کرد و گفت: امام راحل از خداوند خواستند تا درب شهادت به روی ملت ایران بسته نشود زیرا امام می دانست که ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

آیت الله علوی گفت: زمانی که دشمن جنگ را بر ما تحمیل کردند تجهیزات و ادوات نظامی ما در حدی نبود که وارد جنگ تمام عیار با دشمن تابن دندان مسلح شویم. وی در همین زمینه افزود: وجود سلاح در کنار فرهنگ شهادت باعث پیروزی ایران اسلامی در مقابل دشمنان شده است.

آیت الله علوی افزود: دشمن به کشورهای سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و.... حمله می کند اما جرأت نگاه چپ به ایران را ندارند و می دانند که ایران اسلامی قوی شده و در مقابل دشمن ایستادگی خواهد کرد. وی گفت: شهادت طلبی فرزندان جمهوری اسلامی ایران دشمن را از خاک ایران به عقب راند، و دشمنان ما بیشتر، از ایمان راسخ جوانان و شهادت طلبی آنان می ترسند.

آیت الله علوی گفت: ایران اسلامی به ذخائر اتمی و هسته ای دست یافته و روح شهادت طلبی جوانان ما دشمن را زمین کرده است. وی اذعان کرد: ملت ایران ایستادگی می کند و در مقابل ذلت زیربار رفتن آمریکا را نمی پذیرد و این از روح شهادت طلبی نشأت گرفته است. سخنران مراسم شهید مژده افزود: اسلام هیچ وقت به دنبال جنگ نبوده و پیامبر نیز در هیچ کدام از جنگ ها پیش قدم برای جنگ نشد و در کربلا نیز امام حسین(ع) تلاش کرد جنگی صورت نگیرد اما دشمن قصد جنگ را داشت.

وی، با بیان این مطلب که وقتی گلبرگ سرخ شهادت در کوچه های ما بو می دهد دشمن جرأت حمله به ایران اسلامی را ندارد افزود: شهید متعلق به همه مسلمانان جهان است و شخصیتی همچون سردار سلیمانی بعد از شهادتش عنصر ملی می شود زیرا برای اسلام مبارزه می کنند و فرهنگ شهادت را زنده نگه می دارند. دکتر علوی افزود: گرامیداشت یاد وخاطره شهداء، فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است.

پیش از سخنان دکتر علوی، عبدالله مژده فرزند ارشد شهید مژده به پشت تریبون رفت و بر ادامه دادن راه شهیدان بویژه پدر شهیدش تاکید کرد و گفت: هم اکنون که در چهل و یکمین سالگرد پدر شهیدم هستم باید بگویم که در تمامی این سال ها مراسم یادبود شهیدمژده را برگزار کرده ایم.

وی افزود: شهدا به ما نیازمند نیستند بلکه ماها هستیم که به آنان نیازمندیم و باید راه و مسیر شهدا را ادامه و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم. لازم به ذکر است؛ در ابتدای این آئین عباس عبدلپور از مداحان به نام منطقه به ذکر قرائت زیارت عاشورا و مداحی پرداختند.

گفتنی است؛ شهید حمزه‌ مژده، در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۳۷ در چاه نو علیا بخش مرکزی شهرستان لامرد دیده به جهان گشود که در اوایل زندگی خویش، از نعمت پدر بی بهره شد و پدرش را از دست داد و در دامن مادری مهربان پرورش یافت. هم‎زمان با اوج‎گیری انقلاب اسلامی، در پایگاه هوایی بوشهر مشغول خدمت سربازی بود، که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) پادگان را رها کرد و به صفوف مبارزان نهضت اسلامی پیوست. شهید حمزه مژده در جبهه‌ تنگ چزابه، و در زیر باران آتش دشمن مشغول حمل سلاح بود، که در تاریخ بیست و چهارم اسفند ماه سال ۱۳۶۰ هجری شمسی در سن ۲۳ سالگی بر اثر اصابت ترکش خمپاره سرش از پیکر جدا گشته و در زیباترین حالت، به دیدار معبودش شتافت و عاشورائی گشت.

خبرنگار/محمود صابری زاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha