علم و عبادت در کنار یکدیگر باعث رشد و تعالی انسان می شود

حجت‌الاسلام حمید مقامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های فارس، در مراسم معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: شهرستان جهرم از شهرستان هایی است که ظرفیت رشد و تعالی در زمینه های علمی، مذهبی و فرهنگی و سیاسی را از دیر باز تا کنون داشته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مراسم معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جهرم با حضور مسئولین برگزار شد.

حجت‌الاسلام حمید مقامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های فارس، در این مراسم گفت: شهرستان جهرم از شهرستان هایی است که ظرفیت رشد و تعالی در زمینه های علمی، مذهبی و فرهنگی و سیاسی را از دیر باز تا کنون داشته است. همین طور حضور دانشگاه های مختلف در جهرم نشان از تلاش وافر و تعصب مسئولین این شهرستان در جهت رشد و ارتقاء آن به مراتب عالی است. قرار داشتن دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه ها در جهت منویات مقام معظم رهبری برای حمایت و پاسداری از ظرفیت ها و توانمندی های اساتید، اعضای هیات علمی و دانشجویان برای رشد و تعالی دانش و فرهنگ است.

به گفته وی تعمیق روحیه فرهنگی و توسعه آموزه‌های دینی و ایجاد محیط معنوی در دانشگاه و همچنین تقویت روحیه مشارکت در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه ها از اهداف بسیار مهم و ارزشمند نهاد رهبری در دانشگاه ها است.

وی با بیان این مطلب که علم در زندگی راه گشای بسیاری از مسائل است گفت: این نکته حائز اهمیت است که قرار گرفتن علم در کنار عبادت می تواند بستر را برای رسیدن به نتایج بهتر هموار کند.

وی با اشاره به انتصاب شایسته حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجید توکل به سرپرستی دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه های جهرم و علوم پزشکی جهرم گفت: سوابق ارزشمند علمی و فرهنگی و اهتمام ایشان در تعمیق ارزش های دینی، در جهت آگاه بخشی و آموزش در حوزه فرهنگ قابل تقدیر و تحسین است و قطعا انتخاب ایشان به عنوان سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دو دانشگاه جهرم و علوم پزشکی می تواند موجب تحول و زمینه ساز نتایج موثر برای این دو دانشگاه باشد.

دکتر محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در ادامه این مراسم گفت: وجود دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جهرم یکی از نیازمندی های مهم دانشگاه بود که برای راه اندازی آن از سال ها پیش حجت الاسلام والمسلمین دکتر دژکام و حجت السلام والامسلمین دکتر مدبر همراهی و تلاش بسیار داشتند.

وی با بیان این مطلب که ارتقاء حوزه های علمی و فرهنگی نقش بسیار زیادی در تربیت دانشجویان ،ارائه نیروی های متخصص به جامعه و خروجی های موثر از دانشگاه ها دارد گفت: قطعا حضور دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نقش مهمی در تصمیمات کلان دارد. شکل گیری تعاملات سازنده دفاتر نهاد مقام معظم رهبری با اساتید و دانشجویان در دانشگاه ها می تواند اقدامات موثری در زمینه های علمی و فرهنگی بوجود آورد.

دکتر رحمانیان تاسیس و راه اندازی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه را مایه مباهات دانشگاه دانست و انتصاب شایسته حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجید توکل به سرپرستی و نمایندگی این نهاد را تبریک گفت.

گفتنی است با ابلاغ رئیس نهاد نمایندگی دانشگاههای کشور، حجت الاسلام مجید توکل به عنوان مسئول نهاد نمایندگی دانشگاههای جهرم و علوم پزشکی جهرم، منصوب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha