به دنبال درآمدزایی نیستیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در خصوص آزادسازی زمین واقع در منطقه محمدیه شهر قیدار به دنبال درآمدزایی نیستیم بلکه هر هرمانعی سد راه این موضوع باشد را در حد توان برطرف می کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، حجت الاسلام مختار کرمی در جلسه مشترک آموزش و پرورش ، اداره کل اوقاف استان زنجان و شهرداری و شورای شهر قیدار با اشاره به آزادسازی زمین واقع در منطقه محمدیه شهر قیدار اظهارکرد: در خصوص این منطقه که در مساحت ۴۸۰۰ مترمربع است مذاکرات و تفاهم اولیه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با توافق اولیه اوقاف ،شهرداری و آموزش و پرورش برای رفع معارضین زمین ۴۸۰۰ مترمربعی با کاربری آموزشی در قیدار و ساخت مدرسه، راه مدرسه کودکان منطقه محمدیه قیدار نزدیکتر می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه به لحاظ وقفی بودن اراضی قیدار
نگاه اوقاف مبتنی بر توسعه شهر قیدار است افزود:
برای تعیین تکلیف این زمین یکطرف شهرداری و شورای شهر قیدار و در طرف دیگر نیز اوقاف پای کار هستند.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه اوقاف استان همواره در بحث کمک به ادارات و نهادها جهت رفع گره و حل مشکل مردم پای کار است بیان کرد: در این موضوع نیز سعی بر تسهیل مقررات قانونی و وقفی برای اجرای کار هستیم،البته قوانین و مقررات همواره باید رعایت شود ، قوانین مقررات اوقافی کمی پیچیده تر از سایر قوانین است اما با این حال موظفیم کمک کنیم.

وی با بیان اینکه به دنبال درآمدزایی در این بحث نیستیم افزود: در این موضوع هرمانعی سد راه باشد در حد توان برطرف می کنیم و امیدواریم با مساعدت شهرداری و شورای شهر و آموزش و پرورش مشکل این زمین برطرف شده و به زودی شاهد رفع معارضان و احداث فضای آموزشی در این زمین باشیم.

معارضان حاضر به تعیین تکلیف منطقه محمدیه قیدار نیستند

در ادامه جلسه ذوالقدر رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده زنجان با بیان اینکه این زمین در طرح جامع شهر قیدار واحد آموزشی دیده شده است اظهارکرد: متأسّفانه برخی معارضان که نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز اقدام کرده اند حاضر به تعیین تکلیف این زمین نیستند.

وی تصریح کرد: مقرر شد جهت رفع مشکل ، تا حد امکان زمین های مناسب در اختیار این بخش معارضین قرار گرفته تا جابجایی لازم صورت گیرد و همچنین در تغییر کاربری، قسمتی از زمین مسکونی و باقیمانده آموزشی در نظر گرفته شود تا مشکل حل شود.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha