۸۲ هکتار از فضای سبز شهر زنجان آبیاری مکانیزه می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر زنجان گفت: مقرر شده است ۸۲ هکتار از فضای سبز شهری زنجان، آبیاری مکانیزه شود تا از هدررفت آب و مصرف زیاد آب در چمن جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان،منصور مرادلو، روز سه شنبه (۲ اسفند ماه)در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه شورای ششم طبق برنامه ها و قول های داده پیش رفته است اظهارکرد: در این راستا یکی از قول‌هایی که داده شده ، مکانیزاسیون آبیاری فضای سبز شهری است.

وی افزود: در این خصوص مقرر شده است ۸۲ هکتار از فضای سبز شهری زنجان، آبیاری مکانیزه شود که مبلغ قرار داد ۹ میلیارد و ۸۰۰ تومان است و طی ۹ ماهه اجرایی خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به حذف چمن در برخی نقاط زنجان بیان کرد: در این محل خشکه کاری انجام می‌شود اما قرار نیست کلا پیور به کار رود.

مرادلو با بیان اینکه قریب به ۱۱ تا ۱۵ درصد مصرف آب در شهر زنجان در فضای سبز شهر استفاده می‌شود افزود: با انجام مکانیزاسیون آبیاری دچار کسری در آب نخواهیم شد و همچنین از هدررفت آب و مصرف زیاد آب در چمن جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورت عملیاتی شدن این طرح بیش از ۲۰ میلیارد تومان صرفه جویی در پرداخت هزینه‌ها در فضای سبز انجام خواهد شد و تعداد نیروهای بکار گرفته نیز ۱۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

رییس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر زنجان با اشاره به اطلاع رسانی های صورت گرفته در خصوص کاشت نهال در منازل شهروندان بیان کرد: متأسفانه استقبال چندانی در این خصوص از سوی شهروندان صورت نگرفت.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha