طرح آبرسانی به بیش از ۱۵۰ روستای زنجان انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: قرارداد جدیدی با قرارگاه محرومیت زدایی برای بیش از ۱۵۰ روستا به غیر از ۵۷  روستا آبرسانی استان در حال نهایی شدن است که رقم قرارداد طبق برآوردها بالای ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، علیرضا جزقاسمی ظهر روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی پروژه های محرومیت زدایی استان که با حضور سردار جمال الدین آبرومند جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)برگزار شد، با بیان اینکه طبق قرارداد گذشته با قرارگاه در خصوص حوزه آبرسانی به ۵۷ روستا بود که بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و ۲۴ روستا از نعمت آب شرب برخوردار شده اند.

وی تصریح کرد: در صورت تکمیل خط انتقال آب بیشتر روستا از نعمت آب پایدار بهره مند خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اظهارکرد: طبق پیگیری های انجام شده برای قرارداد دوم طبق مذاکرات صورت گرفته مجوز قرارداد دوم از وزارت نیرو اخذ شده است که شامل ۶۰ پروژه است و مذاکرات اولیه با قرارگاه صورت گرفته شده است و در حال نهایی شدن است.

جز قاسمی بیان کرد: طبق این قرارداد جدید برای بیش از ۱۵۰ روستا به غیر از ۵۷ روستا آبرسانی انجام شود که رقم قرارداد طبق برآوردها بالای ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

بیش از یک هزار مسکن محرومین در استان تخصیص پروژه شده است

در ادامه جلسه اصغر اسماعیلی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در سطح استان ۲۷ هزار واحد مسکن محرومین در دست اجرا است افزود: طبق آمار ۶ هزار ۵۳۲ نفر ثبت نام تحت پوشش در استان وجود دارد که از این تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ واجد شرایط استفاده از این امکان شده اند.

وی تصریح کرد: ۶۰ درصد سهم مان را در دوسال اول طرح نهضت ملی مسکن داریم که از این سهم در بخش مسکن محرومین یک هزار و ۲۰۰ واحد تخصیص پروژه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به ۴ شهر استان زنجان که بیشترین آمار بخش محرومین دارد افزود: در شهرستان زنجان ۷۵۸ واحد مسکن محرومین تخصیص داده شده است که یک هزار و ۵۸۲ واحد نیازمند تخصیص است،شهرستان ابهر ۲۱۱ واحد است که ۱۰۱ واحد تخصیص یافته است، شهرستان خرم‌دره ۶۳ واحد تحویل داده شده است و ۱۳۲ واحد مورد نیاز است و همچنین شهرستان خدابنده نیز ۱۰۰ واحد تخصیص صورت گرفته و ۲۱۰ واحد نیز باقیمانده نیاز است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha