۲۴ پایگاه امداد و نجات هلال احمر زنجان در ایام  نوروز خدمات رسانی می‌کنند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر استان برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی،۱۶ پایگاه ثابت وموقت و ۸ پایگاه پشتیبان برای امدادرسانی و پوشش حوادث احتمالی در این استان راه اندازی کرده است.

غفور آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه در بحث کمیته خدمات امداد نجات سفر های نوروزی امسال شرایط به طور ویژه است اظهارکرد: باتوجه به مقارن ماه رمضان و نوروز و همچنین حوادث متعدد اخیر در سال که به نوعی پیش آگهی و هشداری است که فقط به فکر ترافیک نوروزی نیستیم.

وی با توجه به اینکه از چهارم عید نوروز مطمئنا بار ترافیکی تغییر پیدا خواهد کرد،افزود: پیش بینی می‌شود اوایل صبح و اواخر شب بعد از افطار ترافیک سنگین تری نسبت به طول روز باشد که حوادث نیز نسبت به تغییر بار ترافیک تغییر می‌یابد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود سفرهای نوروزی از نیمه دوم اسفند آغاز شود بیان کرد: در این راستا طرح نوروز زودتر از موعد وجود خواهد داشت که این آمادگی در دستگاه های خدمات رسان وجود دارد.

آقاجانلو با بیان اینکه هلال احمر استان در طرح زمستانی پیش آگهی طرح نوروز را انجام می‌دهد و تغییر عملکرد چندانی برای ما وجود ندارد اظهارکرد: در بحث برف و کولاک و حوادث جوی در نوروز باید این آمادگی را همچنان داشته باشیم.

وی افزود: در داخل مجموعه جمعیت هلال احمر استان آمادگی های لازم برای استقبال از نوروز با هماهنگی سازمان امداد و نجات صورت گرفته شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین هماهنگی هایی نیز با مدیریت بحران استانداری و فرمانداری ها در جهت اسکان اضطراری مسافران نوروزی انجام شده است.

آقاجانلو با بیان اینکه تعداد ۵ پایگاه موقت نسبت به پایگاه های ثابت افرایش داده شده است افزود: طبق اعلام جمعیت هلال احمر استان به سازمان امداد و نجات در طرح نوروزی تعداد ۱۶ پایگاه ثابت و موقت در جهت خدمات رسانی به مسافران نوروزی در جاده ها مسقر خواهند شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر ۱۶ پایگاه ثابت و موقت، ۸ پایگاه پشتیبان نیز در تمامی شهرستان ها برای حوادث پیش بینی نشده تشکیل شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان تأکید کرد: تمامی تیم های امداد و نجات اعم از تیم واکنش سریع،کوهستان، جاده ، آوار و ...در ایام نوروز در آماده باش کامل قرار دارند.

آقاجانلو اظهارکرد: تمامی اقدامات انجام شده مستلزم همکاری تمامی دستگاه های خدمات رسان نوروز است تا شاهد نوروز کم خطر در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha