اطلاعات داده های دستگاه های اجرایی در کنارهم‌ نگاه بالادستی به استان می‌دهد

استاندار زنجان گفت: داده های دستگاه های اجرایی با همدیگر و در کنار هم انجام شود یک نگاه بالادستی و دقیق تری را به استان می‌دهد و باید نسبت به این مسئله  احساس مسئولیت داشته و جدی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان؛ محسن افشارچی صبح روز پنجشنبه(۴اسفندماه) در جلسه برنامه‌ ریزی و توسعه استان زنجان با بیان اینکه کار دولت سیزدهم تسهیل گری و کارگشایی است اظهارکرد: در بخش تسهیل گری کارهایی که در حوزه دولت انجام می‌شود باید برنامه داشته باشیم و زیرساخت ها را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در استان ساختاری را فراهم میکنیم که زیرساخت های مالی و تکنولوژی است افزود: یکی از این زیرساخت ها اطلس سرمایه گذاری است که به برنامه SDI نیاز دارد.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: SDI یک پایگاه اطلاعات مکانی است که مکان های تأسیسات و حرایم مختلف مربوط به دستگاه های اجرایی که متولی داده های مختلف هستند در داخل خود خواهد داشت.

افشارچی تصریح کرد: اتفاق خوبی که در این زمینه است این است که داده ها لزوما یک جا جمع نمی‌شود و داده هر دستگاه متولی به صورت سرویس در اختیار سرور قرار می‌گیرد که از مزیت این سرویس این است که این داده ها توسط دستگاه ها بروز رسانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید مخاطرات امنیتی داده ها که بسیار حساس هستند مدنظر قرار گیرد بیان کرد: اتفاقی که در استان در این زمینه صورت گرفته است این است که دستگاه ها در حال حاضر می‌دانند که نسبت به امنیت داده چگونه رفتار کنند که می‌تواند راهگشایی برای استان های دیگر نیز شود.

استاندار زنجان اظهارداشت: آن چیزی که مدنظر و احساس نیاز می‌شود این است که اصلی ترین موارد کاربری آن مشخص شود و شاخص های چگونگی کارکرد آن سیستم برای جلسه بعدی گزارش گیری شود.

افشارچی با اشاره به اینکه از امروز به بعد ضمن تکمیل این ساختار و بارگذاری لایه های برخی از دستگاه ها در سیستم در عین حال شروع به استفاده‌ از آن نیز خواهیم شد.

وی تأکید کرد: تا آخرین لایه آپلود نشود این سیستم تکمیل نمیشود و باید به صورت معنادار سرعت گرفتن سرویس به بالا برود.

این مسئول با بیان اینکه اصلی ترین کاری که در ۱۵ سال گذشته در دنیا صورت گرفته و موجب تغییرات بزرگ شده است داده است افزود: قدرت پردازشی بالا رفته و هزینه ها پایین آمده است و حجم داده بسیار زیاد شده است که دلیل آن شبکه های اجتماعی است .

افشارچی با بیان اینکه داده بسیار زیادی در اختیار داریم ولی نمی‌توانیم استفاده کنیم اظهار کرد: فضای مجازی امکان ایجاد زندگی راحت را می‌دهد که بخشی از زندگی نیز کار کنیم که در این راستا باید داده ها را با همدیگر و در کنار هم انجام دهیم چرا که داده در کنار هم یک نگاه بالادستی دقیق تری را می‌دهد و باید نسبت به این مسئله در جایگاهی که هستیم احساس مسئولیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امنیت داده باید بروز رسانی شود و باید حساسیت مداوم داشته باشیم افزود: انتظار می‌رود دستگاه اجرایی نسبت به این مسئله احساس مسئولیت داشته و جدی باشند و تا به امروز به خوبی در این زمینه پیش رفته ایم که قابل قبول است که انتظار میرود طی ۶ ماه آینده این کار به اتمام برسد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha