بازگشت ۱۳۰۰ واحد تعطیل حوزه صنعت به چرخه تولید/ مجوز ایجاد شهرک فناوری شهر زنجان دریافت شد

معاون وزیر صمت گفت: خوشبختانه امسال در سطح کشور ۱۳۰۰ واحد تعطیل کامل در حوزه صنعت و ۱۷۰۰ واحد زیر ۵۰ درصد فعالیت  به چرخه تولید بازگشته‌ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، علی رسولیان ظهر روز پنجشنبه(۴ اسفند ماه) در جلسه ستاد رفع موانع تولید استان زنجان با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته استاندار زنجان چند اتفاق خوب در استان زنجان رخ داده است، اظهارکرد: در استان زنجان تقاضا برای سرمایه گذاری بسیار زیاد بود که با در اختیار گذاشتن زمین ۲۱۰ هکتاری برای صنایع دانش بنیان و صنایع پاک آغاز عملیات اجرایی آن امروز انجام شد که امیدواریم تا یک سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

وی افزود: در سال جاری حدود ۱۰ درصد توسعه صنعت اراضی شهرک های صنعتی را استان زنجان داشته که بسیار خوشحال کننده است .

معاون وزیر صمت با اشاره به موضوع پساب شهری که به صنایع اختصاص پیدا کرده است بیان کرد: برای اینکه آب پایداری داشته باشیم حتما باید رویکرد پساب های شهری را داشته باشیم که با کمک استاندار زنجان انتقال پساب شهر برای شهرک صنعتی امروز کلنگ زنی صورت گرفت.

رسولیان با بیان اینکه در سطح کشور ۷۰ میلیون متر مکعب برای صنایع کشور و شهرک های صنعتی خریداری شده است افزود: امیدواریم با توافق صورت گرفته و حمایت از سوی استاندار سهم بیشتری از پساب شهری را برای صنایع اختصاص خواهیم داد که امیدواریم به زودی عملیاتی و اجرایی شود.

وی با اشاره به پروژه مهم دیگر که رویکرد دولت سیزدهم نیز است گفت: این پروژه کمک به شرکت های دانش بنیان و فناور است که با موافقت استاندار زمین ۵ هکتاری برای ایجاد شرکت های دانش بنیان و فناور و طرح توسعه ها در آن مسقر شوند که مجوز لازم از دولت برای ایجاد شهرک فناوری شهر زنجان دریافت شده است که بعد از فرایند واگذاری زمین از ابتدای سال آینده کار اجرایی و عملیاتی را شروع کنیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به وجود مشکل جدی سطح کشور در خصوص اراضی های موجود ساخته نشده است افزود: در سال گذشته ۹۹۰ هکتار و امسال ۵۰۰ هکتار از اراضی که برای ایجاد شهرک‌های فناوری اختصاص یافته بود پس گرفته شد.

رسولیان با بیان اینکه رویکرد دولت احیای واحدهای تعطیل است،خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال در سطح کشور ۱۳۰۰ واحد تعطیل کامل در حوزه صنعت به چرخه تولید برگشته‌اند و آمار واحدهای تعطیل در کشور در حال کاهش است.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که دولت در حال انجام آن است، حمایت از واحدهای زیر ۵۰ درصد فعالیت است افزود: در سال جاری ۱۷۰۰ واحد صنعتی که چنین شرایطی را داشتند به چرخه تولید بازگشته‌اند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha