کد خبر: 195937
۷ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۴۰
واکسن کرونا به روز نیست

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری از درصد پوشش واکسن‌های کرونای کنونی در دنیا خبر داد و از نبود واکسن به روز شده در کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمدرضا هاشمیان درباره سویه جدید کرونا گفت: برزیل در صدر جهان قرار گرفته است و ۳۸۰ میلیون نفر تا امروز به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی افزود: برزیل روز گذشته ۹۴ مورد فوتی را تجربه کرد و در سطح جهانی ۱۸۹ هزار و ۳۶۷ نفرمورد بستری جدید در ICU داشتیم.

هاشمیان همچنین یونان را دارنده بالاترین روند بستری خواند و گفت: روز گذشته ۲۷۹ نفر در کشورمان در بخش ویژه بستری شدند و خوشبختانه مرگ و میر صرفا سه نفر بود.

وی در برنامه صبح وگفتگو رادیو گفت وگو با اشاره به آمار تقریبی ۱۵۵ میلیون نفری که سه دز واکسن خود را در کشور دریافت کرده‌اند، به عدد ۶۵ میلیون نفری برای دز اول و ۵۸ میلیون دز دوم هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه هنوز واکسن به روز شده‌ای در کشور نداریم و پیشرفتی در این قضیه نداشتیم.

هاشمیان برزیل را یک کشور واکسن گریز خواند و افزود: ۸۵درصد مبتلایان به مهم ترین سویه‌ی غالب کرونا مبتلا شده‌اند و تا ۲ هفته پیش ۷۲درصد و هفته قبل ۸۰ درصد از این سویه مردم را دچار کرده است.

این فوق تخصص ریه تب و لرز و خستگی و سرفه و نیز درد غضلاتی و سر درد را از علائم کرونای کنونی دانست و گفت: گلو درد مثل سرما خوردگی‌های معمول است.

*کرونا را جدی بگیریم

سلمان اسحاقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد: باید پذیرفت هنوز با بحران کرونا مواجه هستیم و نباید عادی انگاری کنیم.

وی با بیان این که در برهه‌هایی از زمان، سویه‌های جدیدی از کرونا بروز خواهند کرد، گفت: وقتی با بحران رو به رو می‌شویم ستاد بحران را تشکیل می‌دهیم مثلا در زمینه زلزله، ارگان‌ها را مکلف نمی‌کنیم که استان‌های زلزله خیز را بررسی کنند تا مطمئن شویم امکانات وجود دارد یا خیر؟

اسحاقی ادامه داد: منتظریم کرونا به حدی از فراگیری برسد و سپس تشکیل جلسه دهیم تا تصمیم گیری کنیم.

یکی از معایب و ایرادات بزرگ این است که ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت دائمی تعطیل شود و لذا ماهانه باید این بیماری را در کشور رصد و بررسی نماید. از این رو نباید فراگیری صورت گیرد و سپس درباره ادارات و مدارس و...تصمیم بگیریم.

وی با بیان این که تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در زمانی اتفاق افتاد که اجازه داده بودیم کرونا به فراگیری کلی برسد، افزود: سایه جدید کرونا وارد کشور شده و با شکل‌های جدید سلامت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha