واکنش چمران در پی آتش سوزی ساختمان ۱۵۳/این رخدادها برای ما یک هشدار جدی است

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پی بروز حادثه آتش سوزی در ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار و شهادت یکی از مامورین آتش نشانی بر توجه ویژه به موضوع ایمنی ساختمان ها تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ مهدی چمران در جریان برگزاری یکصد و سی و یکم صحن علنی شورای شهر در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و امنیت کشور ضمن تبریک اعیاد شعبانیه این روز را به تمام پاسدار و جانباز ایران تبریک گفت.

چمران به رخداد دلخراش سقوط هلی کوپتر حامل وزیر ورزش و هیات همراه در استان کرمان و شهادت یکی از جهادگران پرتلاش و نمونه اشاره کرد و گفت: شهید دکتر اسماعیل احمدی جهادگری خستگی ناپذیر بود که تلاش های بی شماری در حوزه های مختلف جهادی داشت که شهادت وی را هم تبریک و تسلیت می گوییم و برای مصدومان حادثه آرزوی سلامتی داریم.

رییس شورای شهر تهران در ادامه به اقدامات اخیر دولت سیزدهم در خصوص اجرای پروژه انتقال آب به دریاچه برای احیای این مکان محیط زیستی اشاره کرد و تصریح کرد: احداث تونل ۲۶ کیلومتری انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه یکی از استراتژیکی ترین اقدامات دولت برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه رخ داده که امیدواریم این قبیل اقدامات جهادی از سوی دولت بیش از پیش صورت گیرد.

چمران با تاکید بر لزم توجه ویژه به موضوع ایمنی ساختمانها در پی حریق روز گذشته ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار اشاره کرد و اظهار داشت: این ساختمان در لیست ساختمان های متخلف تهران بوده که فاکتورهای اولیه ایمنی را رعایت نکرده و اقدام به تغییر کاربری پارکینگ به مکانی برای دپوی اجناس آتش زا مانند باتری های لیتونیومی و غیره کرده و این تخلف موجب شده بود که با دستور قضایی پلمپ شود اما متخلفین اقدام به فک پلمپ کردند که متاسفانه این حادثه دیر به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد و ابعاد این آتش سوزی گسترده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه از این فرد به پلیس برای فک پلمب شکایت شده که به دلیل موارد آتش نشانی نبوده است، تصریح کرد: آتش سوزی در طبقه سوم انبار از ساعت ۹:۳۰ صبح روز گذشته آغاز شد اما ساعت ۹:۴۵ اطلاع داده و به دلیل تخلف نمی‌خواسته اطلاع دهد، درنهایت هم چون با سیستم های معمولی قابلیت اطفاء نداشته به آتش نشانان اطلاع داده که اگر به موقع اطلاع می دادند آتش نشانان در عرض شش تا هفته دقیقه به محل حادثه می رسیدند.

وی با اشاره به گفته های کارشناسان آتش نشانی مبنی بر اینکه حریق این ساختمان بیش از ۱۰ ساعت به طول انجامیده است گفت: متاسفانه عدم ایمنی درست این ساختمان و ابعاد گسترده این حریق موجب شد تا فرمانده ایستگاه۱۲۰ آتش نشانی رضا دارابی به شهادت برسد.

رییس شورای شهر تهران با اعلام هشدار در خصوص این ساختمان اظهار کرد: با وجود این اتفاق مطمئن نیستم که این ساختمان با وجود حرارت بالای آتش ریزش نکند و باید تخریب شود بنابر این باید گفت که این اتفاقات برای ما یک هشدار است برای تمامی کسانی که به خاطر چند میلیون تومان، ایمنی ساختمان ها را نادیده می گیرند و تخلف می کنند و چنین حوادثی موجب خسارت جانی و مالی به مردم شهر را رقم می زنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha