برای بررسی وضعیت نرخ ارز و سایر اقلام کارگروه حقیقت‌یاب تشکیل شود

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا برای بررسی وضعیت نرخ ارز و سایر اقلام کارگروه حقیقت‌یاب تشکیل دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، محمدتقی نقد علی در نشست علنی عصر امروز (یکشنبه 7 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور خطاب به رئیس مجلس گفت: در جلسه گذشته نمایندگان پیشنهادی را مطرح کردند و شما نیز قبول کردید تا کارگروهی از مجلس در خصوص وضعیت ارز اظهارنظر کند و رسانه‌ها نیز این مطلب را منتشر کردند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وظیفه نظارتی مجلس اقتضا می‌کند که برای وضعیت دلار، تورم و افزایش قیمت سکه و ... راهکار اجرایی ارائه کند، لذا اینکه حضرتعالی می‌فرمایید اگر دولت از ما درخواست کرد ما کمک خواهیم کرد، قابل قبول نبوده و مجلس باید در اجرای وظیفه نظارتی خود گام بردارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: زمانی که ما به حوزه‌ انتخابیه خود برویم مردم از ما سوال می‌کنند که در مجلس چه کاری انجام دادید، در پاسخ باید بگوییم یک جلسه برگزار کردیم و نتیجه آن هم تشکیل کارگروهی سه نفره از مجلس بود و سپس از ما می‌پرسند این کارگروه چه زمانی کار خود را آغاز می‌کند که ما باید بگوییم منتظر هستیم تا دولت از ما درخواست کند، که این جواب مطلوبی نیست.

نقدعلی خاطر نشان کرد: بنده و برخی از صاحبنظران و حتی شاید خود شما نیز نظرتان این باشد که همان‌گونه که برای برخی امورات که کارگروه حقیقت‌یاب تعیین می‌کنیم، یک کارگروه سه نفره نیز برای بررسی وضعیت دلار نیز تشکیل دهیم تا مشخص شود این افزایش قیمت تا کجا پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: هر چند از ساعاتی پیش تاکنون ریزش قیمت دلار آغاز شده و حدود 5 هزار تومان کاهش یافته است که امیدواریم این روند نزولی ادامه پیدا کند اما در صورتی که شاهد کاهش قیمت نبودیم تقاضا می‌کنم این کارگروه را تشکیل داده تا اتمام حجتی هم کرده باشیم و سپس عملکرد دولت را مشاهده کنیم./

پایان پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha