کد خبر: 196026
۸ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۲۵
جزییات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی جذب ۲۸ هزار آموزگار در هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲ خبر داد؛ رویه استخدام جزییاتی دارد که در این گزارش امده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، صادق ستاری‌فرد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش روز شنبه ۶ اسفند خبر از برگزاری آزمون استخدامی جذب ۲۸ هزار آموزگار در هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲ خبر داد.

قرار است ثبت‌نام از آخر این هفته یعنی نهم یا دهم اسفند امسال شروع شود که ظرفیت پذیرش شامل ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی است و در مجموع ۲۸ هزار و ۱۸ نفر آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری جذب می‌شوند.

امسال فرایند آزمون استخدام آموزش و پرورش تغییر کرده است و آموزش و پرورش از همه علاقه‌مندان به معلم شدن که البته مشمول شروط ثبت‌نام هستند دعوت کرده است که در این آزمون شرکت کنند.

* شرط سنی برای شرکت در آزمون

حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداکثر سن ۴۰ سال تمام است البته در گذشته برای مدرک لیسانس ۳۶ سال و کارشناسی ارشد ۴۰ سال پیش‌بینی شده بود اما برای آزمون سال آینده سقف سن ۴۰ سال تمام فارغ از اینکه فرد کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارد، مطرح است که این اتفاق فرصتی برای جذب متولدان دهه شصت است.

به موجب تبصره ۲ ماده واحده « نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش» مصوب جلسه ۸۳۳ مورخ ۲۷ آبان ۱۳۹۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدت همکاری تمام وقت افرادی که به استناد یکی از قوانین و مقررات موضوعه با واحدهای دولتی آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند از حداکثر سن برای شرکت در آزمون های استخدامی وزارت آموزش و پرورش کسر می شود.

به موجب بند(الف)ماده 15 قانون حمایت ازخانواده وجوانی جمعیت، داوطلبان مشمول قانون مزبور به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یکسال تا حداکثر پنج سال(5) به سقف محدوده سنی اضافه خواهد شد. امتیازات فوق‌الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای 5‌.2 نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha