فاز جنوبی پروژه سبزه‌میدان ۱۶ اسفند افتتاح می‌شود/ جشن تکمیل ۵۲ کیلومتر فیبر نوری در شهر زنجان

شهردار زنجان گفت: ۱۶ اسفندماه فاز جنوبی پروژه سبزه میدان با حضور وزیر کشورافتتاح خواهد شد و همچنین ۶ پروژه و طرح شهرداری در این ایام افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان؛ علیرضا فیروزفر پیش از ظهر روز سه شنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به موضوع طرح ترافیک شهر زنجان اظهار کرد: ما اگر در قوانین کشوری تجدید نظر نکنیم و شهرداری را شهردار شهر نکنیم شاهد مشکلات خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اگر قرار است شهرداری مسئولیت داشته باشد در شهر باید اختیارات با شهرداری باشد نه اینکه در هرجا که صحبت از تکلیف و مسئولیت بود شهرداری را بشناسیم و در جایی که تصمیم گیری است شهرداری کم ترین تاثیری را داشته باشد که به نوعی ضعف قوانین کشوری در حوزه شهرداری ها است.

شهردار زنجان اظهارداشت: شهرداران کشور ما از قدرت عمل و اختیارات کافی برای اداره شهر برخوردار نیستند.

فیروزفر با اشاره به ساماندهی آرامستان بیان کرد: مستندات وضعیت سال قبل و سال جاری آرامستان موجود است که در طی یک سال تحولی در همه ابعاد آرامستان صورت‌ گرفت که آرامستان زنجان رتبه اول کشوری در توسعه آرامستان ها را کسب کند.

وی با بیان اینکه چند روز آینده برای شهر زنجان بسیار روزهای مبارک و پر امیدی است افزود: پروژه سبزه میدان بعد از سال ها انتظار فاز جنوبی شامل پنج قسمت مهم عرصه جنوبی،طاق راه های غربی و شرقی، باغ آستانه و باغ ذوالفقاری آماده افتتاح و بهره برداری است.

شهردار زنجان علیرغم تمامی معضلات و نوسانات قیمت موفق شدیم قرارادد تلویزیون شهری را ببندیم که در حال تکمیل است بیان کرد: همچنین این روزها شهرداری به شدت با تأمین مصالح و نیروی کار پیمان کاری برای تکمیل پروژه های شهری دست و پنجه نرم می‌کند ولی متأسّفانه نوسانات قیمت تمامی کارهای ما را بهم ریخته است و درگیر هستیم که چگونه پروژه ها را تثبیت یا شروع کنیم.

فیروزفر با بیان اینکه ۱۶ اسفندماه فاز جنوبی پروژه سبزه میدان با حضور وزیر کشورافتتاح خواهد شد افزود: همچنین دو پروژه گذر ملت و گذر اشراق با یک کار جهادی طی ۴ ماه به اتمام رسید که کارهای عملیاتی آن رو به اتمام است که در عید نوروز هدیه ای برای شهروندان زنجانی تقدیم شود.

وی با اشاره هدف گذاری های انجام شده برای الکترونیکی کردن خدمات بیان کرد: در حال حاضر صدور پروانه به صورت الکترونیکی در خدمت شهروندان زنجانی است و همچنین سامانه معراج آرامستان و سامانه مهار آتش نشانی نیز آماده تکمیل و بهره برداری است.

این مسئول با اشاره به سامانه شفافیت شهرداری نیز گفت: در این سامانه تمامی اطلاعات شهرداری بصورت شفاف در این سامانه بارگذاری خواهد شد که این سامانه نیز آماده تکمیل و بهره برداری است.

فیروزفر خاطرنشان کرد: جشن تکمیل ۵۲ کیلومتر فیبر نوری در شهر زنجان را برگزار خواهیم کرد و همچنین اپلیکیشن چشم شهروند نیز که برای رصد مطالبات مردمی است طی روزهای آتی رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از حفاری ها توسط دستگاه های خدمات رسان در شهر هنوز ترمیم نشده است گفت: آماده سازی شهر برای نوروز در حال انجام است ولی ترمیم حفاری ها انجام نشده است که خواهشمندیم دستگاه ها اقدامات لازم را انجام دهند و شهرداری نیز در این راستا کمک می‌کند تا شهر را برای نوروز آماده کنیم.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha