طرح آبکی بود

اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با انتقاد از اجرای طرح ترافیک شهر زنجان و لغو اجرای طرح گفتند: درخواست می‌شود از تصمیمات آبکی پرهیز شود،اگر قرار است برای ساماندهی ترافیک شهر اقداماتی با این تصمیمات صورت گرفته تا سال ها نخواهیم توانست در این شهر مدیریت ترافیک داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان؛ منصور مرادلو رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر زنجان روز سه شنبه (۹ اسفندماه) در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با انتقاد از اجرای طرح ترافیک و لغو اجرای طرح اظهار کرد: اگر طرح غیر کارشناسی بوده چرا اجرایی شد؟‌اگر قرار است ترافیک شهری مدیریت و ساماندهی شود باید یک فکر اساسی برای مشکلات شهروندان شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه چندین سال است که فکری به حال ترافیک شهر نمی‌شود که مطالبه مردمی است افزود: افزایش روز افزون پلاک گذاری ماشین در شهر زنجان که بنابر اظهارات پلیس هرروزه در شهر زنجان ۵۰ ماشین پلاک گذاری می‌شود در این راستا چرا نباید به فکر باشیم که ترافیک شهر زنجان را به حال خود رها کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه کوچه ها و خیابان ها کشش این مقدار ماشین را ندارد و حتی چراغ های راهنمایی و رانندگی نیز هوشمند نیست و تردد قابل کنترل نیست، بیان کرد: چطور بر اساس تصمیمات مسئولین ارشد و شورای ترافیک و بعد از اطلاع رسانی ها بعد از دو روز از اجرای طرح با اعتراضات صورت گرفته طرح یکباره تعلیق و کنار گذاشته می‌شود؟

با چنین تصمیماتی سال ها نمی‌توانیم مدیریت ترافیک در شهر داشته باشیم

مرادلو تصریح کرد: اگر قرار است شهر زنجان ساماندهی ترافیک شود بنظر من با این تصمیم صورت گرفته و اتفاق افتاده تا سال ها نخواهیم توانست در این شهر مدیریت ترافیک داشته باشیم .

وی افزود: این موضوع دغدغه و نگرانی ما است چرا که شهروندان خواستار مدیریت صحیح در ترافیک شهر زنجان هستند.

عضو شورای شهر اسلامی شهر زنجان گفت: شریان حیاتی در مرکز شهر در این طرح قطع شد چه کسانی مجوز اجرای پروژه را در سبزه میدان داده اند؟ چرا باید شریان شرقی غربی و بلعکس در زنجان قطع شود و اجازه تردد نباشد؟ و به انتهای معلومی هدایت شوند.

وی ادامه داد: طی یک و نیم سال شورای ششم از طرف شورای ترافیک هیچ طرحی برای ترافیک شهر زنجان را شاهد نبودیم ولی ادعا دارند طرح کارشناسی شده بوده است و انتظار می‌رود برای حل این مسئله ترافیک طرحی اندیشیده شود.

این عضو شورا اظهار داشت: در این طرح اجرا شده تنها کسی مظاوم ماند پلیس بود و ما به عنوان نمایندگان مردم شهر زنجان که انتظار دارند تررد روان و ساماندهی ترافیک اقداماتی صورت گیرد و انتظار داریم شورای ترافیک طرح کارشناسی ارائه داده تا مردم از سرگردانی نجات پیدا کنند.

مرادلو بیان کرد: اگر طرح دیگری نیز در ماه های آتی در شهر زنجان انجام شود و با اعتراضات روبرو شود و عقب نشینی کنیم مطمئنا ما در اجرای طرح ها موفق نخواهیم بود و رو به شکست خواهیم بود و تصمیمی گرفته شود که به نفع شهر و شهروندان باشد.

از تصمیمات آبکی در استان پرهیز شود

در ادامه سعید نجفی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر زنجان با بیان اینکه طرح محدودیت ترافیک در روزهای پایانی سال در مرکز شهر برای رفع قفل و گره های ترافیکی است، گفت: اجرای این طرح که از طرف پلیس راهور پیشنهاد شد و شورای ترافیک در این حوزه جلسه تشکیل دادند و با استماع و شنیدن راهکارهای پلیس این طرح به تصویب شورای ترافیک رسید که در اولین روز از اجرای طرح همین شورای ترافیک عقب نشینی کرد و با لغو این طرح پلیس راهور قربانی طرح شد.

وی گفت: سوال اینجاست اگر پلیس راهور در این خصوص ورود نمی‌کرد شورای ترافیک چه طرحی داشت؟ هیج کاری در این خصوص اجرایی نکرده اید ، بهتر بود لااقل چند روز طرح اجرا می شد تا آسیب شناسی و احصا شود بعد اگر خروجی نداشت متوقف میشد که منطقی هم بود نه اینکه بعد از ۲ روز اجرای آن متوقف گردد.

این عضو شورای شهر تأکید کرد: درخواست می‌کنیم از تصمیمات آبکی در استان باید پرهیز شود و احترام مردم بای حفظ شود شهر را نمی‌توان با این نوع تصمیم های آبکی اداره کرد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha