همه دستگاه‌ها آمادگی خوبی برای استقبال از نوروز دارند

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در سال جدید ۱۵۰۰ پایگاه و مرکز امداد و نجات در سراسر کشور پیش بینی شده که در خدمت مردم و مسافران خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، «بابک محمودی» رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: از سه ماه پیش جلسه های مستمر و متعددی در ستاد سفرهای نوروزی شکل گرفته است و ان شاالله امسال همه دستگاه ها با آمادگی خوبی به استقبال نوروز و سال جدید خواهند رفت.

او ادامه داد: طی سال جدید برنامه ریزی هایی برای سفرهای نوروزی پیش بینی کردیم و حدود ۱۴۹۶ پایگاه داریم که حدود ۱۵۰۰ پایگاه و مرکز امداد و نجات در سراسر کشور پیش بینی شده است و در خدمت مردم و مسافران خواهند بود.

محمودی افزود: حدود ۱۹ هزار نفر نیروی امدادگر در این پایگاه ها مستقر خواهند شد که به نسبت سال گذشته ۴۵ درصد افزایش نیرو داریم. سال گذشته ۱۳ هزار نفر نیرو داشتیم. حدود ۳۵۰۰ دستگاه خودروهای عملیاتی و امدادی در خدمت مردم خواهند بود.

او ادامه داد: بر اساس پیش بینی های انجام شده امسال به نسبت سال گذشته ۱۰ درصد افزایش سفر نوروزی خواهیم داشت و امیدواریم با همکاری مردم و رعایت اصول ایمنی در سفر با حداقل حوادث روبرو باشیم.

محمودی گفت: مهمترین عامل کاهش حوادث رعایت نکات ایمنی و راهنمایی و رانندگی است و مردم باید به این نکته توجه کنند. متاسفانه در جاهایی که با افزایش تصادفات روبرو بودیم بیشترین عامل خطر عامل انسانی بوده است.

او افزود: موضوع بعدی که از عزیزان درخواست داریم به دقت به آن توجه کنند پیگیری وضعیت آب و هوا است و اگر شهری را از لحاظ شرایط جوی نارنجی یا قرمز اعلام می کنیم لطفا به آن دقت کنند و بی توجهی نکنند. چون هر چقدر نیروهای امدادگر ما آماده باشند توانایی خدمت رسانی به افرادی که در ده ها کیلومتر در محدوده بحران زده هستند را نخواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha