شرکت های دانش بنیان  بهره وری را در کشور ارتقا می‌دهند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: یکی از مأموریت های ما این است که در زنجیره های ارزش هرکسی به سهم خود شرکت های دانش بنیان را جذب کند و به آنها فرصت حضور و بروز دهد، چرا که این  شرکت های دانش بنیان می‌توانند بهره وری را ارتقا دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، محسن کوشش تبار عصر روز پنجشنبه(۱۱ اسفند ماه )در جلسه‌مشترک کمیسیون بانک ها و کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، با تأکید بر زحمات و تلاش های بی وقفه نماینده عالی دولت در استان و مجموعه تیم مدیریتی استان اظهارکرد: در دولت سیزدهم که در کسوت معاون هماهنگی امور اقتصادی هستم یکی از استان هایی که پر حوصله و با اشتیاق حضور پیدا کردم استان زنجان بود چرا که شاهد یک برنامه ریزی خوب و منسجم و کارگروهی در استان بودم.

وی افزود: خوشبختانه تیم کاری خوب و بسیار امیدوار کننده و همچنین نتیجه‌بخش در رساندن استان به اهداف مدنظر دولت سیزدهم شکل گرفته است و همین مجموعه مدیریتی استان تیم جهادی مورد انتظار دولت سیزدهم است.

وی با تأکید بر اینکه این یک باور جدی است که ما در یک برهه ای در مرزهای غربی این سرزمین پنجه در پنجه دشمن جنگیدیم تصریح کرد: امروزه نیز یک جنگ واقعی و تمام‌عیار در عرصه اقتصادی شکل گرفته است که توهم نیست و شما مدیران در واقع ژنرالهای این جنگ اقتصادی هستید.

کوشش تبار اظهارداشت: اگر سرزمین ایران تقسیم‌بندی‌های به نام استان های مختلف دارد برای این است که استاندار هر استان به معنای رئیس جمهور آن استان باشد و با اختیارات کاملی که دارد در گره‌گشایی از مشکلات و تسهیل در امور، اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه اگر قرار بود مشکلات و موانع،صرفاً بر اساس قوانین موجود حل و فصل شود دیگر نیازی به جمع کردن افراد به عنوان اعضای کارگروه یا ستاد در حوزه های مختلف نبود، اظهار کرد: اعضای کارگروه ها و ستاد ها و بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی، باید نماد عملی و واقعی رفع کننده مشکلات موجود در قالب کارگروه و با مدیریت استاندار به عنوان رییس جمهور در استان باشد.

معاون اقتصادی وزارت کشور با بیان اینکه بانک ها به عنوان قلب تپنده کارگروه‌ های رفع موانع تولید هستند افزود: بانک ها به عنوان انگشتان دست استاندار هر استان محسوب می شوند تا به کمک آنها، بتواند از ریزترین مشکلات تا بزرگترین آنها را رفع کند.

کوشش تبار تأکید کرد: هر یک از مدیران و اعضای کارگروه ها و ستاد ها، اگر بصورت جهادی پای کار نباشند مشکلات حل نمی شود.

وی تأکیدکرد: یک سرمایه گذار نباید دنبال من مسئول باشد بلکه ما مسئولان باید به دنبال آن ها باشیم تا از پتانسیل و ظرفیت آنها در توسعه استان ها استفاده کنیم.

معاون اقتصادی وزارت کشور ضمن گله مندی از عملکرد بانک های خصوصی در استان گفت: گزارش چشم گیری از بانکهای بخش خصوصی استان را شاهد نبودم.

کوشش تبار با بیان اینکه باید فرصت ها را مغتنم شمرد و هر کس به هر عنوان و در حد توان و ظرفیت خود استاندار و مدیران استان را یاری کند اذعان کرد: اگر کسی در این خصوص کوتاهی کند در واقع به وطن خود خیانت کرده است.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت های صنعت و معدن، کشاورزی، فرودگاه، و...در استان بیان کرد: این به معنای این است که آینده خوبی برای مردم غیرتمند این استان است.

این مسئول با بیان اینکه باید عقب افتادگی ها را به هر دری که بوده جبران کنیم افزود: ما به دنبال مقصر نیستیم بلکه به دنبال پیشرفت کارها هستیم ،بنابراین بانک‌ها نیز باید در این خصوص پای کار باشند.
کوشش تبار توجه به زنجیره های تکمیلی در استان ها را حائز اهمیت خواند و گفت: زنجیره های ارزش در استان زنجان حلقه های مفقوده دارد بنابراین باید آنها را یافت و تکمیل کرد و این امکان پذیر نیست مگر با وجود و حضور جوانان پر انرژی و صاحب دانش در این حوزه.

وی با بیان اینکه باید زنجیره ارزش در بخش های مختلف استان از جمله حوزه سرب و روی تکمیل شود افزود: زنجیره های ارزش به این دلیل مهم است که هدف غایی را تکمیل می‌کند و از اهداف جدی دولت در این راستا این است که جوامع محلی از پروژه‌ها و برنامه های ما حداکثر منفعت را ببرند.

معاون اقتصادی وزارت کشور تصریح کرد: معمولا زنجیره های ارزش جوامع محلی خود را منتفع و جابه جایی ثروت را تسریع می‌کنند.

کوشش تبار اظهارداشت: یکی از مأموریت های ما این است که در این زنجیره های ارزش هرکسی به سهم خود شرکت های دانش بنیان را جذب کند و به آنها فرصت حضور و بروز بدهیم چرا که این ها می‌توانند بهره وری را ارتقا دهند.

وی با بیان اینکه آینده امید بخش را در استان زنجان دیدم بیان کرد: تیم و گروه در استان زنجان است بسیار فعال و امیدوار کننده است و دلیل این ادعا هم این است که کارگروه تسهیل این استان برگزار نمی شود مگر به ریاست استاندار زنجان که این به معنی توجه ویژه مقام عالی دولت در استان به این کارگروه و نیز بخش خصوصی است.
انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha