تلاش دشمن، کم‌رنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: با توجه به تبلیغات رسانه‌ای دشمنان ‌علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای کم‌رنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که تببین چرایی شهادت شهدا در این راستا بر عهده همه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان؛ امیرعلی نیک بخش صبح روز شنبه(۱۳ اسفند ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به ایام پیش رو روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: امام خمینی(ره)‌ در ۲۲ اسفند سال ۵۸ با درایت لازمی که داشتند و شاید کسی فکر نمی‌کرد که نیازی به تأسیس همچنین بنیادی باشد که دوربینی و آینده نگری امام (ره) اقدام به تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌کنند و در سال ۸۳ نیز توسط شورای عالی فرهنگی در تقویم رسمی به نام شهدا نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه برای استقرار و استمرار کشور ایران تاکنون ۲۲۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شده است افزود: سهم استان زنجان نیز ۳۵۳۵ شهید است که بیشترین تعداد شهدای کشور در اسفند ماه به شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم شهدا را تعریف کنیم از قرآن کمک میگیریم افزود: ایثارگران ما، رزمندگان ما، فداکاران ما که جانشان را کف دستشان گرفتند و رفتند و با خدای خود معامله کردند و خدای متعال جانشان را، این متاع را از اینها قبول کرد و در مقابل، بهشت برین را به آنها داد که از بالاترین معامله ها است.

نیک بخش با بیان اینکه امروزه زنده نگهداشتن راه شهدا همان راه شهدا است بیان کرد: بایستی هرکسی به اندازه خود و در هر صنفی و جایگاهی با مدنظر داشتن راه شهدا و مسیر شهدا باید به شهدا احترام بگذارد و راه خط شهدا را بفهمد.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین نیز در مورد شهدا صادق است اظهارکرد: داد: با توجه به تبلیغات رسانه‌ای دشمنان ‌علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای کم‌رنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تببین چرایی شهادت شهدا بر عهده همه است تا با هر ظرفیتی برای حفظ فرهنگ مقاومت و جهاد این شهدا تلاش کرد.

این مسئول با بیان اینکه ۶۲۰ هزار جانباز دفاع مقدس کشور وجود دارد افزود: سهم استان زنجان نیز ۶۷۰۰ جانباز و ۵۸۰ آزاده است که اینان نیز رسالت خود را در دفاع از کشور ایفا کردند.

نیک بخش با اشاره به شعار سال جاری روز بزرگداشت شهدا گفت: هرروز ما روز شهدا است و در ماه شهدا ماه اسفند است که هرساله برنامه‌ های متنوعی در این راستا برگزار می‌شود که شعار سال جاری در این ایام "همپای جانبازان به پای عهد و پیمان تا پای جان هستیم در راه شهیدان "نامگذاری و با هشتک "رسم شهادت راه شهیدان" است.

وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته بنیاد شهید امور ایثارگران استان در این ایام گفت: فضا سازی شهری و تبلیغات مجازی در سطح شهر، دیدار با ائمه جمعه، برگزاری اجلاسیه روز شهدا به صورت کشوری، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، انجام پایش سلامت خانواده شهدا در سطح استان، اعزام پیام آوران ایثار به دانشگاه ها و مدارس، تجلیل از فرزندان شهید شاغل در ادارات، عیادت از والدین شهدا، ادای احترام به شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، اجرای طرح سلام ، رونمایی از چند فیلم و کتاب، برپایی میز خدمت، برگزاری طرح آیینه داران در ۴۸ حسینیه شهید و .....از جمله برنامه ها است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین از افتتاح دو دفتر بنیاد شهید در شهرستان های ایجرود و سلطانیه در این ایام گفت: در راستای نگاه با مناطق محروم و عدالت خدمات برای خانواده شهدا و ایثارگران و راحتی رفت و آمد این خانواده ها به استان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha