اسباب‌بازی‌های نانو در خدمت کودکان ایرانی

مدیر ترویج دانش آموزی و محصولات آموزشی ستاد نانو تاکید کرد که وسایل آموزشی و اسباب بازی‌های تخصصی در حوزه نانو کودکان را با این حوزه آشنا می‌سازد.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،مهیار خادم با اشاره به برنامه ستاد نانو برای آگاه سازی عمومی در زمینه نانو گفت: نیاز داشتیم اقشار مختلف مردم از جمله دانش آموزان را آگاه سازیم.

این قشر با افزایش ستاد نسبت به فناوری‌های پیشرفته می‌توانند در آینده نسبت به توسعه زیست بوم آن در کشور فعال باشند.

وی با بیان این که دانش آموزان می‌توانند محققان و صنعتگران آینده نانو باشند، گفت: یکی از برنامه‌ها المپیاد نانو و نیز جشنواره طرح‌های پژوهشی نانو بود که با هدف استعدادیابی دانش آموزان و جذب آن‌ها به این حوزه صورت گرفت.

خادم از وجود تجهیزات ادوات آموزشی در این زمینه خبر داد و افزود: آموزش فیزیک، شیمی در مدارس صورت می‌گیرد و یکی از خلأ‌ها عدم وجود ادوات آموزشی بود.

وی از پیشرفت‌های چشم گیر نانو در حوزه سلامت، خودروسازی و... خبر داد و در عین حال گفت: آموزش و ترویج دانش آموزی و صنعت اسباب بازی و محصولات آموزشی هدف گیری شد تا با ارتقای حوزه نانو در قالب بازی و آموزش در خانه، سواد بچه‌ها افزایش پیدا کند.

خادم با اشاره به تولید محصولات شبیه ساز آموزشی و نیز اسباب بازی‌های گوناگون گفت: برای توسعه بازار این محصولات در حال تلاش هستیم تا علاوه بر ورود سهل تر به بازار، در زمینه صادرات کار خود را دنبال کنیم.

به عنوان مثال کیت‌های آموزشی توسط چند شرکت تولید شده که در دسترس بچه‌ها و مربیان قرار می‌گیرد و برخی کیت‌ها با کمک والدین مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مهدهای کودک نیز بچه‌ها را با المان‌های نانو آشنا می‌کنیم.

وی سایت نانو و مراجعه به بخش آموزش را برای شنونده‌های رادیو گفت‌وگو معرفی و تاکید کرد از این طریق می‌توان اسباب بازی و دیگر وسایل آموزشی در حوزه نانو را خریداری کرد.

خادم افزود: در دسته بندی‌های آموزشی کتاب‌ها می‌توانند مفاهیم نانو را آموزش دهند و یکی از این حوزه‌ها مختص دانش آموزان است و ما از کتب و محصولات چند رسانه‌ای حمایت کرده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha