نیمه اول سال آینده بازسازی شهر خوی به اتمام می‌رسد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تا به امروز بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی شهر خوی ارزیابی شده است و حدود ۹ هزار و ۵۰۰ واحد نیز  دستور کار صادر شده است که با وجود  انسجام خوب در تلاش هستیم نیمه اول سال ۱۴۰۲ بازسازی شهر خوی به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان؛ رضا خواجه‌ای صبح روز یکشنبه(۱۴ اسفندماه) در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن زنجان در شهر زلزله زده خوی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان زنجان جز استان های معین در بحث بازسازی شهر خوی است، استان های آذر شرقی و غربی و اردبیل نیز بخشی از مناطق روستایی خوی را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه بازسازی شهر خوی برعهده استان زنجان واگذار شده است افزود: عملا کل تسهیلات ابلاغ شده ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد تسهیلات تعمیری و ۲هزار و ۱۲۰ واحد نیز تسهیلات احداثی برای کل شهرستان ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه سهم استان زنجان از ۱۱هزار و ۱۰۰ واحد در حدود ۸ هزار است و مابقی برای سایر استان ها در نظر گرفته شده است.

خواجه ای تصریح کرد: عملا یک مقدار به لحاظ تعداد واحد ها و وسعت شهر خوی کار سخت است و طی برنامه ریزی های انجام شده در حدود ۶۷ هزار مسکونی در شهر خوی وجود دارد که باید همه این واحد ها بازدید به عمل بیایید و میزان آسیب ها مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به نگرانی های مردم شهر خوی در تلاش هستیم که در سریع ترین زمان واحد ها ارزیابی شود و کارها شروع شود.

این مسئول بیان کرد: تا به امروز بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی شهر خوی ارزیابی شده است و حدود ۹ هزار و ۵۰۰ واحد نیز دستور کار صادر و تشکیل پرونده ها صورت گرفته است که با وجود انسجام خوب در تلاش هستیم نیمه اول سال ۱۴۰۲ بازسازی شهر خوی به اتمام برسد.

خواجه ای با اشاره بازید های انجام شده شهر خوی اظهار داشت: در طی بازدید ها از روستاهای شهر خوی واحد هایی که خسارت ندیده بودند واحد هایی بودند که از تسهیلات طرح ویژه استفاده کرده بودند و مقاوم سازی شده بودند و باقی واحد ها خسارت‌شان قائل وضوح و ملموس بود که این موضوع نشان می‌دهد که هرچقدر در استان نیز تلاش کنیم مقاوم سازی را افزایش دهیم به همان میزان از خسارات های احتمالی در آینده کاسته خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود ۵۷ درصد واحد های روستایی استان مقاوم سازی شده است افزود: از سال ۹۷ تا سال جاری استان زنجان در این امر حائز رتبه یک کشوری است که تقاضامندم واحد های عامل همکاری لازم را داشته باشند تا این رتبه پایین تر نرود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تا به امروز از ۳ هزار واحد تسهیلات مصوب شده ۲ هزار و ۹۰۰ مورد معرفی به بانک صورت گرفته است بیان کرد: از ۳ هزار واحد احداثی ۱۵۰۰ عقد قرارداد صورت گرفته شده است که اگر تا پایان سال عقد قرارداد صورت نگیرد از سهمیه حذف می‌شود که باید همکاری های لازم صورت گیرد تا این سهمیه استان حذف نشود.

مسکن ۵۴ واحدی خرمدره پایان فروردین ماه افتتاح می‌شود

خواجه ای با اشاره به اینکه در خصوص نهضت ملی مسکن کارها به خوبی در حال انجام است خاطرنشان کرد: طی برنامه ریزی های انجام شده پایان فرودین ماه سال آینده ۵۴ واحد شهرستان خرمدره افتتاح شود که اگر مشکل تأسیسات زیربنایی حل شود آماده افتتاح است چرا که عملا ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha