شاعران، به موضوعات روز حساس باشند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: شاعران، افسران مؤثر فرهنگی نظام هستند و باید نسبت به موضوعات روز جامعه حساس باشند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، حسین جوادی، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی شعر انتظار با عنوان "تو را من چشم در راهم" که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل برگزار شد، با بیان این که شاعر باید فرزند زمان خویش باشد، اظهار کرد: شعر هنر خدادادی است که شاعر را از حصر زمان و مکان فارغ می کند.

وی افزود: رمز ماندگاری مولوی، حافظ، سعدی و... بهره‌مندی درست از همین نعمت بوده که آنها را از محدودیت زمان و مکان خارج کرده و به همه عصرها پیوند داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: شاعر باید فرزند زمان خویش باشد، شاعر نباید نسبت به مسائل و موضوعات مهم جامعه بی تفاوت باشد.

جوادی با اشاره به اینکه باید مفهوم عمیق پشت شعر شاعران نهفته باشد گفت: شاعر باید خالق شعری باشد که راهبرد دراز مدت داشته و فکر و ایده و اندیشه پشتش باشد.

وی یادآور شد: ضروری است شاعران متناسب با شرایط سیاسی،اجتماعی و فرهنگی جامعه شعر بگویند و روشنگری و نقش آفرینی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه باید به حوزه شعر و شاعران توجه بیشتر شود افزود: شاعران افسران حوزه فرهنگی هستند زیرا شاعر می تواند با شعر خود جریانی بزرگ را در جامعه به وجود آورد و به بسیاری از مسائل سمت و سو دهد.

جوادی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره از فعالیت شاعران در عرصه شعر انتظار تقدیر و اظهار امیدواری کرد در همه عرصه ها حضور فعال داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha