۵ درصد ثروت خدادادی کشور کشف نشده است/ تکمیل بیش از ۱۲ هزار پروژه محرومیت زدایی در زنجان

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران با بیان اینکه طبق آمارهای جهانی حدود ۷ درصد ثروت‌های خدادادی دنیا در ایران است، گفت: ایران یک درصد جمعیت دنیا را در خود جای داده است، اما هنوز ۵ درصد این ثروت‌ها کشف نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، سردار ضیاء الدین حزنی، عصر روز شنبه(۲۰ اسفندماه) در مراسم اختتامیه سومین جشنواره جهادگران استان زنجان با اشاره به اینکه محرومیت زدایی مجموعه اقداماتی که به منظور دسترسی افراد جامعه به حداقل امکانات زندگی فردی یا اجتماعی انجام می‌شود، اظهار کرد: حوزه آب، کشاورزی، سلامت،اشتغال، زیرساخت و مسکن و حوزه امنیت غذایی از اولویت برنامه‌های محرومیت زدایی در کشور است.

وی با اشاره به اهداف و اهمیت اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی بیان کرد: کمک به کاهش فقر ، حل مشکل مردم مناطق محروم، پیوند مردم با نظام،
کمک به دولت در سازندگی و ایجاد همبستگی بین مردم و نظام اسلامی، مهیا نمودن زمینه‌های کار و اشتغال در مناطق محروم و جلوگیری از هدر رفت نیروی کار و... از جمله اهداف پروژه‌های محرومیت‌زدایی است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد پروژه های محرومیت زدایی عمدتاً کوچک، زودبازده، عام‌المنفعه، فاقد پیچیدگی‌های فنی و تخصصی و... است، افزود: در راستای برقراری امنیت پایدار و کارآمدی نظام در مناطق دور افتاده و حساس این پروژه ها اجرا می‌شود.

تکمیل بیش از ۱۲ هزار پروژه محرومیت زدایی در زنجان

سردار حزنی با بیان اینکه قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه از ابتدای تشکیل تا به کنون ۱۲ هزار و ۳۸۱ پروژه عمرانی و برنامه غیر عمرانی تکمیل و تقدیم مردم استان زنجان کرده است افزود: بیش از ۸۰۲ پروژه عمرانی و ۱۱هزار و ۵۷۹ برنامه غیرعمرانی بوده که برنامه های غیر عمرانی در حوزه های امنیت غذایی،عرصه‌های مختلف آبرسانی، آموزشی فرهنگی معیشتی،مذهبی،کشاورزی، سلامت، اقتصاد مقاومتی، حمایتی، امدادرسانی، پویش مومنانه، ازدواج آسان و...بوده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ها تا به حال بیش از ۱۵۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است اظهار کرد: ارزش واقعی پروژه های هزینه شده حدود ۶۲۵ میلیارد تومان برآورد می‌شود که بخش قابل توجه آن از امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی سپاه گروه های جهادی و...تامین و پرداخت شده و بخشی دیگر از این مبالغ نیز توسط دولت با ردیف بودجه شهید یزدان شناس به طور مستقیم به سپاه استان پرداخت شده است.

این مسئول با اشاره به پیامدهای فقر و محرومیت در جامعه گفت: به خطر افتادن امنیت پایدار و ایجاد فاصله زیاد بین مردم و نظام، عقب ماندگی کشور ، تن‌فروشی، کاهش سطح فرهنگ عمومی جامعه، ایجاد فاصله طبقاتی، خمودگی جامعه و عدم پیشرفت، کاهش سطح بینش و معلومات جامعه، افزایش بیکاری و کاهش امنیت جامعه و ... از جمله عوامل فقر و محرومیت در جامعه است.

۵ درصد ثروت خدادادی کشور کشف نشده است

سردار حزنی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در بیانه دوم انقلاب ایران از نظر ظرفیت های طبیعی و انسانی استفاده نشده رتبه اول جهان قرار دارد بیان کرد: طبق آمارهای جهانی حدود ۷ درصد ثروت‌های خدادادی دنیا در ایران است، ولی ایران یک درصد جمعیت دنیا را در خود جای داده است، اما هنوز ۵ درصد این ثروت‌ها کشف نشده است.

وی بیان کرد: نهایت فقر نیست که مردم را آزار می‌داد، بلکه احساس فقر، اختلافات طبقاتی و همچنین بی عدالتی در توزیع امکانات و پروژه‌هاست که باعث افزایش ناراحتی می‌شود.

تمام مشکلات کشور توسط مردم قابل حل است

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مقام‌ها و پست‌ها بالا و پایین می‌شوند ولی این مردم هستند که در جامعه ثابت می‌مانند، تاکید کرد: بایستی هوای مردم را داشته باشیم تا خدا هم هوای ما را داشته باشد، پس داشتن مدیریت پاک خیلی مهم است، و تمام مشکلات کشور مان توسط خود مردم همین کشورقابل حل است و هیچ بیگانه‌ای نمی‌تواند مشکل ما را حل کند بلکه خودمان بایستی با هم باشیم و به هم احترام بگذاریم و مشکلات کشور را حل کنیم.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha