آماده باش چهارشنبه آخر سال آتش نشانان زنجانی در 32 نقطه شهر

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: بمناسبت چهارشنبه آخر سال ۱۳۰ نیروی آتش نشانی در ۳۲ نقطه شهر استقرار  و در حالت آماده باش کامل قرار خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، مجید امیرفضلی با اشاره به آماده باش ۱۳۰ آتش نشان عملیاتی،ستادی و انتظامات فیزیکی به مناسبت چهارشنبه آخر سال در ۳۲ نقطه شهر زنجان به صورت خودرویی، موتوری و ایستگاهی در آماده باش کامل خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه از امروز آماده باش سه روزه آتش نشانان آغاز شده است، افزود: از ساعت 17 روز چهارشنبه آخر سال استقرار آتش نشانان در محل های تعیین شده آغاز می شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان در توصیه به والدین بیان کرد: در روزهای آخر سال مراقبت بیشتری در رفت و آمد، بازی و سرگرمی‌های فرزندان خود داشته باشند و در صورت مشاهده مواد محترقه و یا مشکوک در لوازم فرزندان، این مواد را از منزل خارج کنند.

امیر فضلی با اشاره به ممنوعیت قانونی تولید و خرید و فروش مواد محترقه و منفجره، تصریح کرد: والدین باید با گوشزد کردن خطرات جانی و مالی ناشی از انفجار این مواد و ارائه توصیه‌های ایمنی لازم فرزندان خود را به پرهیز از دست زدن به این بازی‌های خطرناک ترغیب کنند.

وی با اشاره به توصیه های چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: شهروندان زنجانی به ویژه نوجوانان و جوانان از آتش زدن لاستیک و کارتن در محوطه مجتمع های مسکونی، کوچه‌ها و خیابان ها اجتناب کنند تا شاهد حادثه تلخ و ناگواری در آستانه سال جدید نباشیم.

این مسئول تاکید کرد: همچنین رانندگان نیز به محض مشاهده خودروهای آتشنشان و اورژانس، بلافاصله خودرو را به منتهی الیه سمت راست هدایت کنند تا مانع از رسیدن به موقع و سریع امداد رسانان به محل حادثه نشوند.

امیر فضلی تصریح کرد: شهروندان زنجانی دارنده خودرو نیز قبل از شروع آیین چهارشنبه آخر سال در صورت امکان از تردد غیرضرور در سطح شهر خودداری کنند و حتی الامکان خودروها را در کوچه و خیابان پارک نکنند و خانواده ها و مغازه داران نیز در صورت داشتن شلنگ آب و کپسول های اطفا حریق آنها را در دسترس قرار دهند تا در صورت وقوع آتش سوزی، کنترل اولیه را تا رسیدن آتشنشانان به محل حادثه انجام دهند.

وی با بیان اینکه خط تلفن‌های این سازمان بسیار محدود هستند، تصریح کرد: افراد باید هنگام وقوع حوادث با تلفن ۱۲۵ و در صورت درخواست کار کارشناسی، راهنمایی و مشاوره ایمنی نیز با خط ۳۳۴۴۴۴۴۴ ستاد فرماندهی تماس برقرار کنند و با تماس های بی مورد خط ۱۲۵ که مختص حادثه است را اشغال نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha