برگزاری اولین همایش نکوداشت و تجلیل از اهالی قلم شهرستان لامرد در اشکنان

اولین همایش نکوداشت و تجلیل از اهالی قلم شهرستان لامرد در اشکنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، همزمان با گرامیداشت روز بزرگداشت شاعر نامی ایران زمین، حکیم نظامی گنجوی، اولین همایش نکوداشت و تجلیل از 38 تن از نویسندگان بخش اشکنان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی تربیتی کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

در این آئین که با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری همراه بود، محمد هنرپیشه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن سپاس از تلاشهای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و خیر اندیش اشکنانی جناب حاج عباس صحراگرد و ستاد بزرگداشت اهالی قلم اشکنان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لامرد طی مطالبی اظهار داشت: در بانک اطلاعاتی تهیه شده از نویسندگان و صاحبان قلم شهرستان لامرد، تعداد 120 نویسنده با تقدیم 400 عنوان کتاب شناسایی شدند که بخش اشکنان با 38 نویسنده از حیث تعداد نویسندگان و بخش علامرودشت از حیث تعداد کتب تقدیمی به جامعه فرهنگی کشور پیشگام هستند. و این آمار خود گواه بر ظرفیت و پتانسیل بالای حوزه نویسندگی این شهرستان می باشد.

حجت الاسلام صفری امام جمعه اشکنان نیز طی مطالبی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تا این مفاخر حوزه قلم و نویسندگی شهرستان مانند علامه فقید محمد باقر محمودی را به نسل جوان معرفی کنیم .

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش اشکنان ادامه داد: رسالت نویسنده در این برهه زمانی، مقابله با جنگ ترکیبی دشمن، بصیرت و زمان شناسی است.

استاد احمد اکبرپور نیز در این محفل ادبی از ظرفیت نویسندگان در بخش اشکنان سخن رانده و در خصوص نقش تخیل در ادبیات اظهار داشتند: ریشه همه اختراعات و اکتشافات باید در تخیل جستجو کرد و تخیل است که به ایده خلاقانه منجر خواهد شد.

در این همایش استاد نصرالله کریمی از پژوهشگران استان هرمزگان در خصوص تاریخ اشکنان و پژوهش های انجام شده در کتب مختلف و پیوستگی های فرهنگی آن مطالبی ایراد نمودند.

وی خاطر نشان کرد: اگر بزرگان تاریخ منطقه دیروز با سلاح عامل وحدت بودند، امروزقلم ما باید در راستای ایجاد وحدمت مکنطقه حرکت کند.

آئین رونمایی چهار کتاب منتشر شده نویسندگان اشکنانی، اجرای موسیقی توسط هنرمند علی جلالی از اشعار نظامی گنجوی، اجرای اشعار نمایشی از پنج گنج نظامی گنجوی توسط گروه آفتاب کتابخانه قائمیه اشکنان از دیگر برنامه های فرهنگی هنری این همایش بود.برگزاری اولین همایش نکوداشت و تجلیل از اهالی قلم شهرستان لامرد در اشکنان

در پایان این محفل ادبی هنری با حضور بهرام الهیاری معاون فرماندار شهرستان و مسئولین محلی از 10 نفر از خواهران و 28 نفر از برادران نویسنده اشکنانی با اهداء لوح سپاس، تندیس و هدایا تجلیل بعمل آمد.

اهالی قلم و خانواده های آنان به همراه مدعوین، ضیافت شام را میهمان نیک اندیش اشکنانی بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha