ولادت بیش از ۱۲ هزار نوزاد در زنجان

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان ۱۱ ماهه سال جاری تعداد ۱۲ هزارو ۹۵۰ نوزاد در استان زنجان متولد شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، مهدی ژاله چیان با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تا پایان ۱۱ ماهه سال جاری تعداد ۱۲ هزارو ۹۵۰ نوزاد در استان زنجان متولد شده است که از این تعداد بیشترین آمار چندقلوزا در شهرستان زنجان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۱ ماهه سال جاری تعداد ۱۲ هزارو ۹۵۰ نوزاد در استان زنجان متولد شده است، افزود: از این تعداد ۵۰۸ واقعه ولادت چندقلوزایی در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان تصریح کرد: از ۵۰۸ واقعا ولادت چند قلوزایی، ۲۴۰ نوزاد مربوط به دو قلو ها، ۸ نوزاد سه قلوها و یک نوزاد هم چهارقلو بودند.

ژاله چیان با بیان اینکه بیشترین آمار نوزادان دوقلو و سه قلو در شهرستان زنجان به ثبت رسیده است افزود: ۸ واقعه ولادت سه قلوزایی در استان ثبت شده که از این تعداد ۵ واقعه در شهرستان زنجان ، دو واقعه درشهرستان خدابنده و یک واقعه نیز درشهرستان طارم به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین یک واقعه تولد نوزاد چهار قلو نیز در شهرستان زنجان به دنیا آمده است .

این مسئول با اشاره به بیشترین نام گذاری نوزدان در طی سال جاری در استان زنجان گفت: بیشترین نام های انتخاب شده توسط خانواده ها در بین پسران اسامی امیرعلی،آیهان، ابوالفضل و علی، آریا و در بین دختران نیز فاطمه ، زهرا ، رستا و هلما در صدر انتخاب اسامی در استان زنجان بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha