بازداشت متهمان جرایم چهارشنبه سوری تا پایان تعطیلات نوروز

دادستان استان زنجان گفت: متهمان جرایم چهارشنبه آخر سال در صورت دستگیری مطابق مقررات تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، بهروز عباسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علیرغم تمامی هشدارها و اطلاع رسانی، اقدامات غیرقانونی و هنجارشکنانه برخی موجب سلب آسایش آرامش و امنیت عمومی گردیده و باعث به خطر افتادن سلامت شهروندان تخریب اموال شخصی و عمومی میشود.

وی با بیان اینکه سلامت امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز دادستانی است تأکید کرد: با استفاده از تمام ظرفیت های قانونی برخورد قاطع و سختی با متهمان چهارشنبه آخر سال که درصدد سلب آرامش آسایش و امنیت عمومی هستند یا صدمات جانی و مالی به شهروندان یا اموال آنها یا اموال عمومی کنند،می شود.

دادستان استان زنجان خاطرنشان کرد: متهمان جرایم چهارشنبه آخر سال در صورت دستگیری مطابق مقررات تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود.

عباسی با اشاره به بخشی از مجازات‌های قانونی مرتبط با جرایم چهارشنبه سوری اظهار کرد: طبق
بند ث ماده ۱۲ قانون مجازات اسلامی، مجازات قاچاق اسلحه و مهمات صرف نگهداری و حمل مواد محترقه ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس را در پی دارد.

وی با اشاره به مجازات پرتاب مواد محترقه که موجب انفجار صوتی، هراس و فوت و مصدومیت شخص شود افزود: در چنین مواقعی پرتاب کننده مواد محترقه بر طبق ماده ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی قصاص یا پرداخت دیه محکوم خواهد شد.

دادستان زنجان تصریح کرد: همچنین اگر پرتاب مواد محترقه موجب آتش‌سوزی و تخریب اموال عمومی یا مردم شود علاوه بر جبران خسارت مطابق ماده ۶۷۶ و ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی به شش ماه تا سه سال و در مورد اموال عمومی به سه سال تا ده سال حبس محکوم خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه تاکنون با تلاش و همت همکاران نیروی انتظامی و دادسرا ها مقادیر قابل توجهی مواد محترقه و مواد پیش ساز کشف و توقیف شده است اظهار کرد: در این رابطه چندین نفر در استان دستگیر و روانه زندان شده اند.

وی ضمن درخواست به خانواده ها در این ایام گفت: خواهشمندیم خانواده ها مراقب نوجوانان و جوانان خود باشند و اجازه ندهند فریب هنجارشکنان و توزیع کنندگان مواد آتش زا را بخورند و خودشان و خانواده هایشان را به دردسر انداخته و قربانی حوادث چهارشنبه آخر سال شوند.

این مسئول ضمن تشکر از زحمات نیروی انتظامی اظهار کرد: همکاران نیروی انتظامی نیز به محض مواجه شدن با مرتکبین جرایم چهارشنبه آخر سال به وظایف قانونی خود عمل کرده و اجازه ندهند عده‌ای معدود هنجارشکن و مخل نظم شادی مردم را به غم و اندوه تبدیل کنند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha