"شبیه ساز واقعیت افزوده" احیاء قلبی ریوی به آموزش دانشگاه علوم پزشکی جهرم اضافه شد

گامی دیگر در جهت ارتقاء آموزش؛ "شبیه ساز واقعیت افزوده" احیاء قلبی ریوی به آموزش دانشگاه علوم پزشکی جهرم اضافه شد

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر لیلی مصلی نژاد مدیر مرکز توسعه آموزش پزشکی (EDC) دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: مولاژ یا شبیه ساز واقعیت افزوده احیاء قلبی و ریوی یکی از نیازهای مهم آموزشی دانشجویان بود که مدت ها دانشگاه درصدد تهیه آن بوده است. این شبیه ساز در زمینه فناوری های ارتقاء دهنده یادگیری برای آموزش بسیار پر کاربر است و معاونت آموزشی دانشگاه برای ارتقاء آموزش و یادگیری بهتر دانشجویان آن را از شرکت ارس با حمایت ریاست و در خواست معاونت آموزشی و مرکز مطالعات و توسعه آموزش خریداری و در مرکز مهارتهای بالینی (skill lab)دانشگاه، نصب و راه اندازی نموده است.

وی گفت: این شبیه ساز با دو نرم افزار احیاء برای کودکان، بزرگسالان و همین طور مادران باردار طراحی شده است و تجهیزات سخت افزاری آن شامل سیستم کامپیوتر، سنسور های محیطی، عینک و رابط دستی است.

وی افزود: استفاده از آن بدین گونه است که این مولاژ به سیستم کامپیوتر وصل شده و دانشجویان با زدن عینک و استفاده از رابط دستی این مولاژ، می توانند در یک محیط شبیه سازی شده واقعی نبض و ضربان قلب این مولاژ را اندازه گیری و عملیات احیای استاندارد را براساس آخرین الگوریتم های موجود مدیریت نمایند.

فراگیران در محیط شبیه سازی واقعی شرایط کار با یک بیمار دچار ایست قلبی، تنفسی را با شرایط متفاوت آموزش دیده و با تمرین و تکرار مهارت را می آموزند. در بخش آزمون نیز می‌توان از مهارت دانشجو در این زمینه اطمینان حاصل کرد و گزارش فعالیت دانشجو در بخش مختلف حاکی از عملکرد کلی او در این امر حیاتی است.

به گفته وی مزایای این شبیه ساز این است که دانشجویان در یک سناریو واقعی و موقعیت حاد برای بیمار احیاء قلبی و ریوی انجام می دهند. این شبیه سازها شامل دو مرحله آموزش و آزمون می باشند و مدرسین می توانند از میزان یادگیری فراگیریان اطمینان حاصل کنند.

تمرین و تکرار مهارت، تمرین در یک محیط بدون استرس، آموزش مهارت های حیاتی، آماده شدن دانشجو برای ورود به یک محیط واقعی و کاهش خطاهای پزشکی از دیگر مزایای این شبیه ساز است‌.

"شبیه ساز واقعیت افزوده" احیاء قلبی ریوی به آموزش دانشگاه علوم پزشکی جهرم اضافه شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha