حمایت از تولید، دستخوش سواستفاده‌

مدیرکل استاندارد مازندران از اجرای طرح عیدانه ویژه نظارت بر مراکز خدماتی  از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین خبر داد و گفت: حمایت از تولید گاهی دستاوریز شده و سواستفاده هایی را رقم زده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، محمد ملاعلی پور در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه نظارت بر خدمات در تعطیلات نوروزی تشدید می‌شود، افزود: در طرح عیدانه، رمضان و تابستان نظارت‌ها افزایش می‌یابد و تا کنون ۱۲ هزار مورد بازرسی انجام شد.


وی با بیان اینکه نظارت‌های ویژه ای را بر مراکز خدماتی، اقامتی، عرضه شیرینی، مراکز تفریحی، فرودگاه‌ها و غیره انجام خواهد شد، افزود: همچنین بر روند عرضه محصولاتی نظیر آجیل و خشکبار نیز نظارت می‌شود.

مدیرکل استاندارد مازندران با عنوان اینکه بسته بندی محصولات شیرینی و آجیل در استان نظارت می‌شود، گفت: تاکنون ۱۷۷ نمونه کالا در استان ارزیابی و کنترل شد و در این راستا بیش از ۱۵ هزار مورد کالا توزین شد که ۹۷ مورد مشکلی نداشت.

ملاعلی پور تصریح کرد: ۸۰ مورد از کالاها معادل ۴۵ درصد از ۱۷۷ نمونه دارای مشکلاتی بودند و مردود شدند و ۱.۹ درصد نیز دارای تخلف کم فروشی بوده است.

وی با تاکید براین که وزن محصولات و فرآورده‌های پروئینی پیش بسته بندی شده به طور ویژه بررسی و نظارت می‌شود، گفت: در مراکز عرضه نیز ترازوها سنجش و پایش می‌شود.


مدیرکل استاندارد مازندران با عنوان اینکه پیگیری‌های صورت گرفته منجر به کاهش کم فروشی در عرضه محصولات پیش بسته بندی شده می‌شود، گفت: با توجه به تعداد زیاد واحدهای تولیدی در استان، روزانه به صورت مستمر نظارت از کالاها و خدمات صورت می‌گیرد.

ملاعلی پور عدم آگاهی را دلیل بروز برخی تخلفات نظیر کم فروشی ذکر کرد و افزود: یکی از ظرفیت‌های موجود، نظارت بر عرضه خدمات در مراکز مختلف از جمله مراکز ورزشی است.

وی گفت: حمایت از تولید گاهی دستاوریز شده و سواستفاده هایی را رقم زده است و کسانیکه رعایت نمی‌کنند در راستای منافع مردم، برخورد جدی با واحدهای تولیدی متخلف صورت می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha