جشنواره نوروزی اقوام ایرانی در کردستان برگزار می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برگزاری جشنواره نوروزی اقوام ایرانی در روزهای دوم و سوم فروردین‌ماه ١٤٠٢ در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، منصور مهرزاد دراین‌باره گفت: در این جشنواره گروه‌هایی از استان‌های کردستان، لرستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و گلستان با اجرای نمایش‌های آیینی، محلی و موسیقی بومی اقوام، رنگ و بویی ملی به آیین‌های نوروزی خواهند بخشید.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی هنرهای اصیل و محلی مناطق مختلف کشور عنوان کرد و افزود:این جشنواره سعی دارد با معرفی هنرهای مختلف اقوام ایرانی، عموم شهروندان را با فرهنگ و آیین‌های سنتی مناطق مختلف کشور بیشتر آشنا نماید.

وی اظهار کرد: جشنواره نوروزی اقوام ایرانی به همت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان و با همکاری گروه‌های مردم نهاد و هنری روژان، چیکسای، میسان، داغلار، دیاری ژوانگه و آوا برگزار می‌شود.

مهرزاد یادآور شد: این جشنواره ملی و آیینی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه از ساعت ١١ الی ١٣ و ١٧ الی ١٩ در خانه کرد سنندج میزبان شهروندان، مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha