انجام ۹۱۶ ماموریت اورژانس زنجان در طرح سلامت نوروزی 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون، ۲ هزار و ۷۲۹ نفر با اورژانس تماس گرفتند که ۹۱۶ تماس منجر به ماموریت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان، حسن اسمخانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره خدمات اورژانس زنجان در طرح نوروزی که از ۲۴ اسفندماه سال جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد، گفت: در این راستا تمامی بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی و ۶۳ پایگاه اورژانس در سطح استان آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.

وی تصریح کرد: این۶۳ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شامل ۲۱ پایگاه فوریتهای پزشکی شهری،۴۲ پایگاه فوریتهای پزشکی جاده ای،یک پایگاه اورژانس هوایی،و همچنین یک اورژانس ریلی، ۳ موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبو لانس با ۴۸۳ نفر پرسنل اورژانس است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون، ۲ هزار و ۷۲۹ نفر با اورژانس تماس گرفتند که ۹۱۶ تماس منجر به ماموریت شد.

اسمخانی ادامه داد : از تعداد تماس های حاصل حاصل شده با اورژانس ۵۸۲ مورد توسط کادر اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده اند.

وی افزود: ۴۹۸ ماموریت اورژانس مربوط به شهر و ۳۲۲ ماموریت نیز در جاده‌های مواصلاتی استان بوده است که تا کنون ۲۲۶ مورد از مصدومین حوادث منجر به جراحی شده است.

وی خاطر نشان کرد: آمبولانس های اورژانس از ساعت ۹ صبح الی ‎۱۲‏ ظهر و از ‎۱۷‏ الی ‎۲۰‏ در حاشیه جاده ها با آلارم و علائم اخباری روشن به منظور اطلاع رسانی و سرعت دهی در امر خدمت رسانی و افزایش امنیت خاطر مسافرین مسقر هستند.

این مسئول با بیان اینکه جهت تسریع در ارائه خدمات فوریت های پزشکی و ارتقا ایمنی راه ها ،به صورت ۲۴ساعته اتوبوس آمبولانس اورژانس تجهیز و در عوارضی زنجان - تبریز ،جهت خدمت رسانی بهتر به مسافران مستقر است.

اسمخانی یاد آوری کرد : همچنین تمهیدات لازم جهت پوشش مناسب حوادث ترافیکی در مبادی ورودی و خروجی شهرها و وجود ذخیره تجهیزات مصرفی، دارو و لوازم مورد نیاز در پایگاه های اورژانس ۱۱۵ اندیشیده شده است.

وی با اشاره به آمادگی شبانه روزی MCMC (مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث) دانشگاه جهت پاسخدهی مناسب به بحرانهای احتمالی افزود: تدابیر لازم جهت ثبت و رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص ارائه خدمات بهینه سلامت از طریق شماره تلفن ‎۱۹۰‏ و ستاد هدایت و اطلاع رسانی درمان به شماره تماس ۳۳۱۳۵۱۲۴ اندیشیده شده است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha