پلمب ۱۳ واحد صنفی به دلیل تخلفات بهداشتی در کردستان

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در سه روز گذشته و در قالب طرح سلامت نوروزی ۱۳ واحد صنفی به دلیل تخلفات بهداشتی پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، کمال ابراهیمی اظهار کرد: اجرای برنامه سلامت نوروزی و تشدید بازرسی به منظور تامین سلامت شهروندان و مسافران نوروزی در حال اجراست.

وی با اشاره به انجام بیش از پنج‌ هزار و ۷۴۰ بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی گفت: این بازدیدها با هدف افزایش و ارتقا سلامت مردم و مسافران و مهمانان نوروزی به ویژه در حوزه مواد غذایی در حال انجام است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در این بازدیدها ۱۵۲ مورد اخطار بهداشتی صادر شد، اضافه کرد: ۴۴ نفر از متخلفان بهداشتی به مراکز قضایی معرفی ‌و ۱۳ واحد از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به دلیل رعایت نکردن آیین نامه‌ها و مقررات بهداشت محیطی پلمب شد.

ابراهیمی گفت: در این مدت ۶ هزار و ۶۵۳ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف یا تاریخ مصرف گذشته کشف و معدوم شد.

وی گفت: ۲۲۰ بازرس در قالب ۳۵ تیم نظارتی و عملیاتی در اجرای برنامه مدیریت بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی فعالیت دارند.

ابراهیمی اضافه کرد: این تیم ها با اولویت مدیریت بیماری کووید ۱۹ همگام با سراسر کشور از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین بازرسی و نظارت از اماکن عمومی را بر عهده دارند این تیم ها همچنین بر ۴۱ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز بین راهی و هزار و ۵۴۳ سامانه آبرسانی سطح استان نظارت دارند.

وی از شهروندان و مهمانان نوروزی خواست با اعلام موارد تخلف بهداشتی از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ در اجرای این برنامه، دانشگاه علوم پزشکی را یاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha