فعالیت سامانە بارشی تا اواخر روز چهارشنبە در کردستان

معاون توسعە پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: بەتدریج از ظهر امروز دوشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه شاهد فعالیت موجی بارشی در نیمه غربی کشورخواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، علی پناهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی بەتدریج از ظهر امروز دوشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه شاهد فعالیت موجی بارشی در نیمه غربی کشور خواهیم بود که موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد، در بعضی از ساعات رگبار باران به همراه رعدو برق، در برخی نقاط بارش تگرگ و در گردنه ها، ارتفاعات و مناطق سردتر استان بارش برف، کولاک و وقوع بهمن خواهد شد.

وی عنوان کرد: بارش ها طی این مدت کل استان را در برخواهد گرفت؛ ولی از نظر مقدار برای فردا سه شنبه تا قبل از ظهر چهارشنبه در برخی از نواحی شمالی، مرکزی و جنوبی استان قابل توجه تر برآورد می شود، که با توجه به ماهیت رگباری آن می تواند سبب آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها بخصوص در مناطق یاد شده شود.

پناهی ادامە داد: لازم به ذکر است از اواسط شبِ فردا سه شنبه تا صبح چهارشنبه، شرایط برای بارش برف عمدتاً در بخش های شرقی استان وجود دارد که می تواند موجب اختلال در تردد، در این نواحی نیز شود.

وی افزود: از لحاظ دمایی از فردا تا صبح پنجشنبه بەعلّت فعالیت سامانه بارشی بەتدریج میانگین دمای شبانه روزی ۴ تا ۶ درجه کاهش خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha