مراجعه بیش از ۲۴ هزار نفر به اورژانس مراکز درمانی زنجان‌ در طرح سلامت نوروزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون ۲۴ هزار و ۳۸۵ مراجعه کننده به صورت سرپایی به بخش های اورژانس پیش بیمارستانی مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان مراجعه کرده است.

دکتر حسن بختیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان، با اشاره به اینکه طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد اظهار کرد: از ابتدای طرح تاکنون، ۳ هزار و ۳۱۱ نفر با اورژانس تماس گرفتند که یک هزار و ۹۲ تماس منجر به ماموریت شد.

وی با بیان اینکه از تعداد تماس های حاصل حاصل شده با اورژانس ۶۹۹ مورد توسط کادر اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده اند، افزود: ۷۲۹ مورد از مصدومین حوادث منجر به جراحی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه تعداد مراجعین سرپایی به اورژانس بیمارستانی نیز در ایام ۲۴ هزار و ۳۸۵ نفر بوده است، بیان کرد: همچنین در این مدت ۶ هزار و ۲۶۷ نفر جهت دریافت خدمات به مراکز جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه کرده اند.

بختیاری خاطر نشان کرد: خوشبختانه تعداد ۱۹۳ مورد موالید در این ایام در مراکز درمانی سطح استان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به بازرسی به مراکز عمومی و تهیه توزیع مواد غذایی اظهار کرد: تاکنون از ۹۸۶ مورد از این مراکز بازرسی به عمل آمده است.

این مسئول با اشاره به استمرار نظارت بر مراکزبهداشتی و درمانی در طول ایام تعطیل، بیان کرد: تاکنون ۱۴۴ مورد نظارت از طریق مدیران وکارشناسان ستادی از مراکز درمانی و همچنین ۳۰ مورد بازرسی از داروخانه ها بازدید به عمل آمده است.

بختیاری با بیان اینکه رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص ارائه خدمات بهینه سلامت از طریق شماره تلفن ‎۱۹۰‏ توسط این دانشگاه در این ایام راه اندازی شده است اظهار کرد: از ابتدای طرح تاکنون به ۳۰ مورد از این شکایات مردمی پاسخ داده شده است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha