برقراری بیش از ۳ هزار تماس با مرکز پیام اورژانس زنجان در ایام نوروز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون ۳هزار و ۹۳۰ مورد تماس با مرکز پیام اورژانس این دانشگاه جهت خدمات فوریتهای پزشکی برقرار شده است.

حسن بختیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو با اشاره به تشریح خدمات اورژانسی و نظارتی دانشگاه علوم پزشکی در طرح سلامت نوروزی، اظهار کرد: طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال تا ۱۵ فروردین سال جاری ادامه دارد که تا کنون ۳هزار و ۹۳۰ با اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه تماس گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد یک هزار و ۲۷۸ مورد از تماس ها منجر به ماموریت شد،افزود: ۸۳۰ مصدوم از این ماموریت ها منجر به اعزام به مراکز درمانی استان و خدمات پیش بیمارستانی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۸۶۰ مراجعه کننده به مراکز درمانی در سطح استان بوده است، بیان کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون ۲۸ هزار و ۲۴۵ مراجعه کننده به صورت سرپایی به بخش های اورژانس پیش بیمارستانی مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان و ۷ هزارو ۱۴۶ مورد نیز به مراکز جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه کرده اند.

بختیاری با بیان اینکه خوشبختانه ۲۳۷ مورد موالید داشتیم، افزود: ۷۸۸ مورد هم جراحی‌های مختلف توسط همکاران زحمت کش این دانشگاه در بیمارستان‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۳ مورد بازرسی از اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی توسط بازرسان و کارشناسان این دانشگاه انجام شده است،افزود: در کل اجرای طرح نوروزی تاکنون یک هزار و ۱۳۸ بازرسی از این مراکز در سطح استان صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۹۱ مورد بازدید و بازرسی توسط مدیران دانشگاه از مراکز درمانی و مراکز جامع سلامت انجام شده است اظهار کرد: همچنین ۳۰ مورد بازرسی نیز از داروخانه ها بازدید به عمل آمده است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha