نمایشگاه های صنایع دستی زنجان در جذب گردشگر موفق بودند/ استقبال خوب مسافران از شهر جهانی ملیله

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زنجان گفت: تاکنون نمایشگاه‌های صنایع‌دستی دایر شده در کنار جاذبه‌های گردشگری استان توانسته است گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

به‌گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، الناز خدایی فرد در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال خوب گردشگران نوروزی از شهر جهانی ملیله، اظهار کرد: پرفروش‌ترین صنایع‌دستی زنجان صنایعی مانند ملیله، مس، چاقو، گلیم است که جزء بهترین سوغات زنجان شناخته می‌ شوند.

وی با بیان اینکه اغلب مسافرین در سفر به استان اقدام به خرید صنایع‌دستی می‌کنند؛ خاطر نشان کرد: با تمهیدات انجام شده در کنار آثار باستانی مغازه‌ها و نمایشگاه‌های فروش صنایع‌دستی راه‌اندازی شده است که گردشگران نوروزی می‌توانند از آن بازدید و خرید داشته باشند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زنجان افزود: تاکنون نمایشگاه‌های صنایع‌دستی دایر شده در کنار جاذبه‌های گردشگری استان توانسته است گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

خدایی فرد تصریح کرد: صنایع‌دستی زنجان علاوه بر اینکه منطبق با استانداردهای جهانی است هزینه کردن در این زمینه موجب کمک به اشتغال بومی و ترغیب هنرمندان و صنعتگران برای تولیدات بیشتر صنایع‌دستی است.

وی با اشاره به شهر جهانی ملیله یادآوری کرد: ملیله هنر ظریف و اصیلی زنجان است که با ذوق و صبر هنرمندان همچنان در این دیار زنده است و باعث شده که این شهربه عنوان شهر جهانی ملیله به ثبت رسیده‌است و جز معروف‌ترین و اصیل‌ترین صنایع‌دستی این استان است که هنرمندان زیادی به‌ویژه در شهر زنجان به این حرفه مشغول هستند.

این مسئول بیان کرد: بیش از ۵۵ رشته صنایع‌دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم‌بافی و گیوه دوزی از صنایع‌دستی بومی این خطه بشمار می‌روند.

خدایی ادامه داد :برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، ورکشاپ ملیله، برپایی جشن‌های محلی و... ازجمله اقداماتی است که برای استقبال از میهمانان نوروزی در این شهرستان انجام گرفته‌است.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha