سه شهرستان استان زنجان در وضعیت نارنجی قرار دارد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: بر طبق اعلام آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی کشور از سوی وزارت بهداشت شهرستان های ابهر، سلطانیه و ماهنشان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

حسن اسمخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار جدید به آمار مبتلایان کرونا در استان اضافه شده است، اظهار کرد: آمار مبتلایان در استان از ابتدای شروع همه گیری کووید ۱۹ تاکنون به ۱۷۹ هزار و ۱۹۸ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ نفر بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون موارد مثبت بستری به ۱۵ هزار و ۲۵ نفر در استان زنجان رسیده که ۱۳ هزار و ۳۷ نفر از این بیماران بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به طبق اعلام آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی کشور از سوی وزارت بهداشت بیان کرد: شهرستان‌های‌ ابهر، سلطانیه و ماهنشان در وضعیت نارنجی و شهرهای زنجان، خرم‌دره و خدابنده در وضعیت زرد و ایجرود و طارم در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

اسم خانی با بیان اینکه دید و بازدید ها و سفر های نوروزی در ایام نوروز در حال انجام است تاکید کرد: پیش بینی می‌شود که شمار مبتلایان به این ویروس در استان افزایش یابد، لذا به همشهریان توصیه می‌شود حدالامکان از روبوسی کردن، بالاخص با افرادی که علائم بیماری دارند، خودداری و دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه در تمامی مراکز جامع سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی، واکسیناسیون کرونا انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: توصیه میشود همشهریان حتماً قبل از اقدام به سفر نسبت به تکمیل واکسیناسیون و دورز یادآور اقدام کنند تا شاهد افزایش بیماری کرونا نباشیم .

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha