شهرداری زنجان آماده همکاری درحفظ بنای تاریخی رختشویخانه است

شهردارزنجان گفت:شهرداری آماده انجام اقدامات لازم  در کنار متولیان آب‌های زیر زمینی و فاضلاب شهری در حفظ بنای تاریخی رختشویخانه است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، علیرضا فیروزفر درجریان بازدید استاندار زنجان از رختشویخانه اظهار کرد: موضوع بالا آمدگی آبهای زیر زمینی درشهرزنجان مدتی است که تبدیل به یک مشکل برای مناطق مختلف شهرشده است که منطقه اطراف بنای رختشویخانه هم با این موضوع مواجه است.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل با مدیریت معاون عمرانی استانداری زنجان چندی پیش جلسه‌ای در محل بنا تشکیل شد ، تصریح کرد: توسعه شبکه جمع‌آوری شرکت آب وفاضلاب شهری توسط شرکت آب و فاضلاب ازمصوبات این جلسه بود.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه این بنا یک میراث فرهنگی بسیار فاخر برای شهر زنجان است و لازم است مواظبت کامل ازآن انجام شود، بیان کرد: درحال حاضر با عنایت به عدم تکمیل شبکه فاضلاب،شهرداری با پمپ به صورت دائمی مشغول تخلیه آب و فاضلاب به منهول پایین دست است و در مواقع بارندگی و افزایش حجم آب این امر کامل جوابگو نیست.

فیروزفر تاکید کرد: لازم است متولیان امر برای مهار بالازدگی آب منطقه تمهیدات ویژه انجام دهند،چرا که منطقه به مدت طولانی در وضعیت اشباع بوده وامکان دارد با پایین رفتن سطح آب زیر زمینی نشست‌هایی در منطقه به وجود آید.

وی با بیان اینکه این مشکل در شهر اتفاق افتاده و شهرداری آمادگی دارد در کنار متولیان آب‌های زیر زمینی و فاضلاب شهری هرگونه خدمتی که از سوی مقامات استانی تکلیف شود را انجام دهد، ادامه داد: شهرداری هر اقدامی که لازم باشد برای حفاظت از این بنا انجام می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha