افزایش ۵۰ درصدی تصادفات جاده ای زنجان در ایام نوروز/ رفع خطر ۹۴ نقطه پر تصادف

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون شاهد افزایش ۵۰ درصدی تصادفات در جاده های استان  در سفر های نوروزی هستیم که تنها یک درصد از این تصادفات مربوط به نقاط حادثه خیز است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، جعفر قزوینیان در خصوص برنامه ریزی برای استقبال از مسافران در سفرهای نوروزی اظهار کرد: مطابق با برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف حمل و نقلی برای ایام نوروز، رفع نقاط حادثه خیز که همواره از سال‌های ۹۵ در اولویت کاری راهداری است توجه شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا از ۹۷ نقطه پرتصادف جاده های استان ۹۴ نقطه پرحادثه خیز در جاده‌های استان رفع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با تأکید بر اینکه برنامه های ویژه‌ای برای اصلاح نقاط حادثه خیز در دستور کار است عنوان کرد: تنها ۳ مورد نقطه حادثه خیز در جاده های استان باقی مانده که آن هم به‌ دلیل‌ شرایط خاص و هزینه های بالا تا به امروز اصلاح نشده است که با تلاش همکاران راهداری سعی می کنیم این نقاط نیز به زودی اصلاح شود.

قزوینیان با ابراز تاسف از اینکه تا به امروز شاهدافزایش ۵۰ درصدی تصادفات جاده ای در سفر های نوروزی هستیم، گفت:تنها یک درصد از این تصادفات مربوط به نقاط حادثه خیز است که برای رفع آن نیز تصمیماتی اتخاذ شده است.

وی افزود: در راستای افزایش ایمنی سفر های نوروزی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از اوایل اسفند کار خود را شروع کرده است که‌ در این بین پویش همراهان سفر ایمن، تشکیل اتاق مانیتورینگ، افزایش کشت های راهداری، بخشی از اقدامات صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha