حفظ و حراست از میراث نیاکان استان نیازمند مشارکت مردمی است

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: حفظ و حراست از میراث نیاکان استان نیازمند مشارکت مردمی است و بدون حضور آن‌ها این امر میسر نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان،ناصر حبیبیان با بیان اینکه به‌منظور جلوگیری از فرصت‌طلبی سودجویان و حفاران غیرمجاز، بازدیدهای نظارتی از آثار تاریخی-فرهنگی سطح استان در سال جاری افزایش‌یافت اظهار کرد: این بازدیدها به‌صورت محسوس و نامحسوس تداوم خواهد داشت.

وی افزود: به جهت سرکشی و نظارت و محافظت از محوطه‌ها وتپه‌های باستانی بازدیدهای میدانی از تپه قبرستان اندرطارم و تپه تاریخی آببر انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به پراکندگی آثار و اماکن تاریخی در استان و لزوم حفاظت و صیانت هر چه‌بهتر از این مواریث، بیان کرد: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی مستمر از مکان‌های تاریخی بازدید و با متخلفانی که به‌صورت پایشی و گزارش مردمی شناسایی‌شده‌اند، از طریق مراجع قانونی برخورد می‌کند.

حبیبان با ببان اینکه حفاظت از آثار فرهنگی-تاریخی سراسر استان به‌صورت گشت‌های نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در ساعت اداری و غیر اداری و به‌ضرورت گشت‌های شبانه اجرایی می‌شود گفت: قطعاً تعداد و پراکندگی آثار تاریخی شناسایی‌شده در سطح استان و لزوم حفظ و حراست از میراث نیاکان، نیازمند مشارکت مردمی است و بدون حضور آن‌ها این امر میسر نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha