تمهیدات ویژه اورژانس زنجان در روز طبیعت/ انجام بیش از ۳ هزار ماموریت در طرح سلامت نوروزی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: در راستای طرح سلامت نوروزی و خدمات رسانی پزشکی اورژانس ۱۱۵ و بیمارستانی به مسافران نوروزی، تمهیدات ویژه‌ای برای روز ۱۳ فروردین ماه برنامه‌ریزی شده است.

حسن اسمخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان،ضمن تاکید بر اهمیت رعایت نکات ایمنی به ویژه در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی توسط مردم و مسافران، اظهار کرد: تعطیلات پایانی نوروزی نیز به طور کامل توسط اورژانس ۱۱۵ زنجان پوشش داده می شود.

وی با بیان اینکه مرکز اورژانس زنجان برای تعطیلات پایانی نوروز و روز ۱۳ بدر، روز طبیعت تمهیدات ویژه ای اندیشیده است، افزود: در ۶۳ پایگاه فعال طرح سلامت نورزی ،تغییر آرایش در چینش عوامل خدمات رسان اورژانس در این روز اتفاق افتاده است، چرا که با استفاده از تجربیات سنوات قبل در مسیرهای پر تردد روز سیزدهم استقرار میابند تا خدمات رسانی با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به پایگاه های مسقر در مبادی های سطح استان بیان کرد: پایگاه های مروارید در جاده تهران، پایگاه چایرلو در جاده دندی، پایگاه مستقر در میدان بسیج ، پایگاه سهند در جاده تبریز و پایگاه اسفناج در ۴۰ کیلومتری جاده تبریز عوامل اورژانس ۱۱۵ زنجان در خدمت همشهریان و مسافران نورزی در روز طبیعت است.

اسمخانی ادامه داد: همچنین چندین کد آمبولانس هم در جاده تهم ، جاده ارمغانخانه ، جنب شهرک صنعتی روی و چند کد آمبولانس هم از این عوامل پشتبانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح سلامت نورزی از ۲۴ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین سال جاری ادامه دارد، افزود: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۹ هزار و ۱۸۳ مورد تماس با مرکز پیام اورژانس برقرار شده است که از این تعداد ۳هزار و ۴۶ مورد منجر به ماموریت شده است.

این مسئول با بیان اینکه ۶۳ پایگاه اورژانس سطح استان در طرح سلامت نورزی در حال ارائه خدمات به مسافران نوروزی است؛ بیان کرد: این۶۳ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شامل ۲۱ پایگاه فوریتهای پزشکی شهری،۴۲ پایگاه فوریتهای پزشکی جاده ای،یک پایگاه اورژانس هوایی،و همچنین یک اورژانس ریلی، ۳ موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبو لانس با ۴۸۳ نفر پرسنل اورژانس نیز در پایان تعطیلات نورزی نیز در آماده باش کامل قرار دارند.

اسمخانی با بیان اینکه مرکز ارتباطات اورژانس و سامانه ۱۱۵ برای دریافت تماس های مردمی در آمادگی کامل قرار دارد، اظهار کرد: امیدواریم که مردم و مسافران نوروزی در هر جای کشور که حضور دارند با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی تعطیلات خوبی را پشت سر بگذارند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha