مراجعه بیش از ۱۲۱ هزار نفر به مراکز درمانی و بهداشتی سطح استان در نوروز ۱۴۰۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری، ۱۲۱ هزار و ۵۹۰  مراجعه کننده به صورت سرپایی به بخش های  مختلف اورژانس پیش بیمارستانی مراکز آموزشی و  درمانی و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی استان مراجعه کرده اند.

حسن بختیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، با اشاره به ارائه خدمات اورژانسی و نظارتی دانشگاه علوم پزشکی در طرح سلامت نوروزی، اظهار کرد: طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین سال جاری ادامه داشت که از ابتدای طرح تا پایان طرح ۱۰ هزار و ۶۲۱ تماس با اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه تماس گرفته شده است که از این تعداد ۳ هزار و ۸۴۳ مورد منجر به ماموریت شده است.

وی با اشاره به مراجعه ۶ هزار و ۶۳۶ نفر به اورژانس پیش بیمارستانی مراکز درمانی و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی استان طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون ۱۲۱ هزار و ۵۹۰ مراجعه کننده به صورت سرپایی به بخش های مختلف اورژانس پیش بیمارستانی مراکز آموزشی و درمانی و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی استان مراجعه کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه همچنین در این ایام ۶۹۹ ولادت در مراکز درمانی این استان به ثبت رسیده است افزود: در بازده زمانی طرح سلامت نورزی نیز یک هزار و ۷۵۵ مورد حراجی های اورژانسی و غیر اورژانسی در مراکز درمانی استان انجام شده است.

بختیاری با بیان اینکه نظارت ها بر مراکز درمانی توسط مدیران در ایام تعطیلات نوروزی نیز به صورت مستمر ادامه دار بود، بیان کرد: ۷۶۲ مورد بازدید و بازرسی توسط مدیران دانشگاه از مراکز بهداشتی، درمانی ،مراکز جامع سلامت و داروخانه ها در این ایام انجام شده است.

وی با اشاره به بازرسی به مراکز عمومی و تهیه توزیع مواد غذایی در ایام تعطیلات نوروزی توسط کارشناسان بهداشت دانشگاه اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۹۸ مورد بازرسی از این مراکز به عمل آمده است و تذکرات و اخطاریه های لازم به مراکز متخلف بهداشتی ارائه و متخلفین به مراکز قانونی ارجاع شده است.

این مسئول با بیان اینکه رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص ارائه خدمات بهینه سلامت از طریق شماره تلفن ‎۱۹۰‏ توسط دانشگاه در ایام تعطیلات نوروزی فعال بود، اظهار کرد: در این ایام به ۳۹۲ مورد از این شکایات مردمی پاسخ و رسیدگی شده است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha