بازدید ۴۴۶ هزار گردشگر از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری استان/ فروش ۳ میلیاردی صنایع دستی در ایام نوروز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: در ایام نوروز ۴۴۶ هزار گردشگر ایرانی و خارجی از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری استان زنجان بازدید کردند.

به‌گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان،سید سعید صفوی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال از ۲۶ اسفند سال قبل تا ۱۵ فرودین سالجاری ۴۴۶ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان زنجان بازدید کردند اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در جذب گردشگر، استان زنجان رتبه ۱۳ کشوری را در بحث بلیت فروشی کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه در بین ۲۲۰ پایگاه و موزه کشور گنبد سلطانیه، رختشویخانه و موزه مردان نمکی جزو ۲۵درصد موزه‌ها و پایگاههای پربازدید کننده کشور بودند، افزود: همچنین یکی از ظرفیت‌های استان غار کتله خور است که به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده و رکورد جدیدی از بازدید آن ثبت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، با اشاره به فعال بودن ۵۵ رشته صنایع دستی در استان زنجان گفت: در ۱۰ نقطه استان در نوروز، بازارچه های صنایع دستی در شهرستان‌های طارم، خدابنده، سلطانیه، زنجان و ابهر دایر شده بود.

صفوی با اشاره به اینکه ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و مصنوعات چرمی از مهمترین صنایع دستی استان زنجان است، اظهار کرد: طبق آمارهای اخذ شده میزان فروش صنایع‌دستی در نوروز ۳ میلیارد تومان بود که بیشترین آن مربوط به چاقو است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام نوروز در راستای معرفی بهتر آثار تاریخی استان گفت: در این راستا تورهای گردشگری یک روزه با همکاری سازمان فرهنگی و میراث فرهنگی استان به مدت ۱۰ روز برگزار شد و به ۲۵ خانواده نیز لوح شهروند افتخاری اعطا شد.

این مسئول تصریح کرد: با اقدامات مشترک صورت گرفته در قالب همکاری با سایر استان‌ها، طبق تهاتر صورت گرفته با استان سمنان جاذبه‌های گردشگری زنجان در این استان نیز معرفی شد.

صفوی همچنین با اشاره به استقرار ۹۲۰ نفر راهنمای گردشگری در موزه‌ها و اماکن تاریخی برای معرفی هرچه بهتر اماکن تاریخی استان به گردشگران نوروزی گفت: نشریه دیجیتالی طراحی شده نیز در قالب بیلبوردهای تبلیغاتی برای معرفی استان انجام پذیرفت.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha