تیک‌تاک با همکاری دو رسانۀ اجتماعی دیگر بزرگتر می‌شود
تیک‌تاک با همکاری دو رسانۀ اجتماعی دیگر بزرگتر می‌شود

تیک‌تاک در بحبوحۀ حملات کشورهای غربی علیه خود، توافق جدیدی برای همکاری ویدئویی با دو رسانۀ اجتماعی دوین و تنسنت امضا کرده است.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)، خبرگزاری رویترز انگلیس روز گذشته خبر از توافق سه رسانۀ اجتماعی دوین، تیک‌تاک و تنسنت برای همکاری ویدئوی در ترویج ویدئوهای کوتاه و بلند داد.

دوج کوین که مانند تیک تاک متعلق به شرکت بایت دنس است، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اکنون مجاز به استفاده از محتوای ویدئویی تنسنت است.

این سکو در اطلاعیۀ خود تصریح کرده بود که قوانین مربوط به چگونگی تولید محتوای ثانویه نیز مورد توافق قرار گرفته است.

رسانۀ اجتماعی دوین که کارکردی مشابه تیک تاک در کشور چین دارد از چند سکوی زیرمجموعه شامل Douyin، Xigua Video و Toutiao نیز است، طبق توافق صورت گرفته دوین بعد از این امکان ساخت ویدئوهای کوتاه از محتواهای طولانی موجود بر بستر تنسنت را پیدا خواهد کرد.

تنسنت تاکنون همکاری مشترکی در این زمینه با سرویس رقیب دوین یعنی مجموعۀ کوئیشو تکنولوژی داشت به همین دلیل از تولید ویدئوهای کوتاه بدون رعایت حق کپی‌رایت توسط کاربران دوین ناراحت و حالا با توافق جدید به نگرانی مدیران تنسنت پایان داده خواهد شد.

ایوان سو، تحلیلگر مورنینگ استار دربارۀ توافق اخیر میان این سه مجموعه عنوان می‌کند: "توافق اخیر نه تنها به حل و فصل اختلافات جاری IP کمک می کند، بلکه به ایجاد چارچوبی برای هم کاری های آینده بین دو پلتفرم ویدیویی نیز کمک می کند".

تنظیم‌گران چین در سال های اخیر شرکت‌های بزرگ فناوری این کشور را بارها به دلیل ممانعت از اشتراک گذاری محتوا و لینک‌های رقبای چینی در بسترهای خود توبیخ کرده‌اند.

منبع :برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha